اولین نمایشگاه اختصاصی کالای ایران در روسیه برگزار می‌شود

اولین نمایشگاه اختصاصی کالای ایران در روسیه برگزار می‌شود

مجری برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو گفت: ایران اردیبهشت ماه سال ۹۵ نمایشگاه اختصاصی در روسیه برگزار می‌کند و تولید و خدمات، مواد غذایی، فنی و مهندسی، توریسم مصالح ساختمانی، فرش، شهری،نفت،گاز و پتروشیمی و داروی خود را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر میرچگینی در نشست خبری "اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو روسیه در حالی برگزاری می‌شود که  با حذف ترکیه وبرخی از اروپایی‌ها از بازارهای خود، تمایل زیادی برای همکاری مشترک با ایران، در این کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضرسهم ایران از تجارت روسیه بسیار ناچیز است افزود: با سفر اخیر رئیس‌جمهور  کشور روسیه به ایران و تمایل زیادی که روس‌ها برای حضور کالاهای ایرانی به بازار خود دارند،  زمان مناسبی است که ایران جای پای خود را در بازار روسیه محکم کند.

مجری برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو ادامه داد: براساس توافقی که میان ایران و روسیه، در بالاترین سطح صورت گرفته، مبادلات تجاری ایران و روسیه قابل افزایش تا سقف 20 میلیارد تومان است.

وی یاد آورشد: اکنون تعرفه‌ها برای واردات کالاهای ایرانی 18 تا 20 درصد است که در برخی از موارد به 35 درصد هم می‌رسد اما با توجه به اینکه بالاترین مقامات دو کشور خواستار گسترش روابط هستند، احتمال کاهش تعرفه‌ها میان دو کشور ایران و روسیه به ویژه در بخش محصولات کشاورزی وجود دارد.

برگزاری نمایشگاه روسیه در ایران به خواست بالاترین مقامات روسیه

وی با اشاره به نمایشگاهی اخیر روس‌ها در ایران گفت: این نمایشگاه به خواست و دستور بالاترین مقامات روسیه در ایران تشکیل شده بود که دولت روسیه تمام هزینه‌های حضور شرکت‌های خود را در این نمایشگاه پرداخت کرده بود.

میرچگینی گفت: پرداخت یارانه از سوی دولت روسیه برای حضور شرکت‌هایش در نمایشگاه اختصاصی روسیه در ایران نشانگر از اهمیت تجارت با ایران از سوی روس‌ها است که به نظر می‌رسد باید از این فرصت بی‌نظیر به نفع اقتصاد کشور و گسترش صادرات استفاده کرد.

میرچگینی افزود: واردات روسیه شامل 36 میلیارد دلار تجهیزات الکترونیکی، 14.5 میلیارد دلار دارو، 11.5 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی، 6.7 میلیارد دلار مواد پروتئینی، 6.4 میلیارد دلار کالاهای کشاورزی در سال 2014 بوده است که سهم ایران در صادرات به این کشور ناچیز است.

وی یاد آورشد: در نمایشگاهی که ایران  اردیبهشت ماه سال آینده در روسیه برگزار می‌کند مواد غذایی، خدمات فنی و مهندسی، توریسم،خدمات شهری و مصالح ساختمانی، فرش،دارو،محصولات کشاورزی و حتی خودر و تولید ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

میرچگینی در پایان با اشاره به اینکه این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر  2500 مترمربع و نزدیک به 100 غرفه برگزار می شود گفت: نمایشگاه  ایران در مسکو از 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال آتی با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران برگزاری می‌شود.

انتهای پیام //

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا