دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری:

مصرف گازخانگی ٣ برابر مصرف انرژی دربخش حمل و نقل است

مصرف گازخانگی ٣ برابر مصرف انرژی دربخش حمل و نقل است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری یک مترکعب گاز طبیعی از نظر ارزش حرارتی را معادل یک لیتر فرآورده نفتی دانست و گفت: گاز ناشی از مصرف خانگی سه برابر مصرف انرژی در بخش حمل و نقل است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی(شانا)، اکبر ترکان با بیان این که نتیجه صدور مجوز به ساختمان های فاقد مبحث ١٩، مصرف بیش از حد انرژی و تولید کربن است افزود: مبحث ١٩ چندین سال است که تصویب شده و سازندگان ساختمان ها مکلف به اجرای آن هستند، اما در ساختمان ها این مبحث رعایت نمی شود.
وی اظهارکرد: براساس مبحث ١٩، دیوارها، سقف و کف ساختمان ها باید عایق بندی و پنجره ها دوجداره شوند که در صورت رعایت این اصول مصرف انرژی تا یک سوم کاهش خواهد یافت.
ترکان تصریح کرد: در سال ٩٣ در تهران ١٧٠ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مصرف شد که از این میزان ٦٠ میلیارد مترمکعب در بخش خانگی و تجاری و مابقی در نیروگاه ها، پتروشیمی ها و صنایع استفاده شده است.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری تهران را دارای پنج ماه سرد و هفت ماه گرم برشمرد و گفت: درماههای سرد روزانه ٨٠ میلیون مترمکعب گاز مصرف می شود، اما در سال ٩٣ این میزان مصرف به ٩٩ میلیون مترمکعب رسید.
وی ادامه داد: دربخش حمل و نقل روزانه ٢٥ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین و گازوییل مصرف می شود که معادل ٢٥ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است.
ترکان گفت: یک مترکعب گازطبیعی از نظر ارزش حرارتی معادل یک لیتر فرآورده نفتی بوده در نتیجه گاز ناشی از مصرف خانگی سه برابر مصرف انرژی درحمل و نقل است.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری با تاکید بر این که مصرف انرژی در کشور از جمله کلانشهری مانند تهران باید کاهش یابد، افزود: مصرف انرژی در یک مترمربع ساختمان در ایران ٥٠٠ کیلو وات است، درحالی که کشورهای اروپایی در تلاش هستند این میزان در یک مترمربع ساختمان را به ٥٠ کیلو وات در ساعت برسانند، بنابراین باید مصرف منطقی شود که رسیدن به آن تنها با کاهش مصرف انرژی امکان پذیر است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا