گرانترین و ارزان ترین هزینه موبایل در دنیا؛

ایران سومین کشور ارزان از نظر هزینه موبایل

ایران سومین کشور ارزان از نظر هزینه موبایل

بانک جهانی با بررسی هزینه موبایل در ۱۶۷ کشور دنیا ، گرانترین و ارزان ترین کشورها از این منظر را اعلام کرد و ایران را سومین کشور ارزان دانست.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش به بررسی وضعیت تکنولوژی اطلاعات و رواج استفاده از وسایل ارتباطات از راه دور در جهان پرداخته و با اشاره به برخورداری بیش از 40 درصد جمعیت جهان از اینترنت آاعلام کرده است: حتی فقیرترین افراد در جهان نیز به وسایل ارتباط از راه دور دسترسی دارند. به طوری که در میان 20 درصد فقیرترین جمعیت جهان از هر 10 نفر 7 نفر به موبایل دسترسی دارند. موبایل برای این افراد در دسترس تر است تا سرویس های بهداشتی و آب سالم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس پرس، در عین حال هنوز 4 میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی ندارند. در کشورهای توسعه یافته نیز از هر 10 نفر 8 نفر موبایل دارند.

در مقایسه 167 کشور جهان از نظر هزینه های استفاده از موبایل، ایران بعد از سریلانکا و بنگلادش در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. هزینه برقراری 30 تماس تلفنی و ارسال 100 پیامک در ایران 2.01 دلار برآورد شده است.

در سریلانکا هزینه سبد ماهانه استفاده از موبایل شامل 30 تماس تلفنی و ارسال 100 پیامک 0.97 دلار است که کمترین رقم در سطح جهان است. این رقم برای بنگلادش 1.42 دلار اعلام شده است.

بعد از پاکستان با 2.12 دلار و نپال با 2.49 دلار در رتبه های چهارم و پنجم ، کشورهای هند، بوتان، مغولستان، اتیوپی و سودان نیز در رتبه های ششم تا دهم جای گرفته اند.

بر اساس این گزارش، کشور توالو با تعرفه استفاده  45.73 دلاری ، گرانترین کشور از این منظر است. هلند و ایرلند نیز با 41.47 و 40.33 دلاری در رتبه دوم و سوم هستند. کشورهای فرانسه و  اسپانیا با 40.27 و 37.8 دلار در رتبه های چهارم و پنجم ایستاده اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا