کالاهای با بیشترین تأثیر بر واردات ایران+نمودار

کالاهای با بیشترین تأثیر بر واردات ایران+نمودار

در شش ماهه اول سال 1394 «سویا»، «محصولات تخت نورد شده از دیگر آلیاژ فولاد» و «بخش‌هایی از راه آهن، لوکوموتیو تراموا» بیشترین تأثیر مثبت و «انواع گندم»، «خودروهای سواری و سایر وسایل نقلیه موتوری طراحی‌شده برای عابران» و «برنج» بیشترین تأثیر منفی را در رشد واردات داشته‌اند.

در شش ماهه اول سال 1394 «سویا»، «محصولات تخت نورد شده از دیگر آلیاژ فولاد» و «بخش‌هایی از راه آهن، لوکوموتیو تراموا» به ترتیب سه گروه کالایی بوده‌اند که بیشترین تأثیر مثبت را بر رشد واردات گذاشته‌اند. از سوی دیگر «انواع گندم»، «خودروهای سواری و سایر وسایل نقلیه موتوری طراحی‌شده برای عابران» و «برنج» دارای بیشترین تأثیر منفی بر رشد صادرات این دوره بوده‌اند.

بر اساس تعریفی که مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در گزارش «بررسی تحولات تجارت گمرکی کشور در شش ماهه اول سال 1394» ارائه کرده، «میزان مشارکت در رشد واردات به این معنی است که هر گروه کالایی چند واحد درصد از رشد کل واردات را سبب شده‌اند. به گونه‌ای که مجموع مشارکت در رشد همه گروه‌های کالایی برابر با رشد کل واردات خواهد شد.» . به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، نمودارهای زیر بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این موسسه تهیه شده است:


نمودار کالاهای دارای بیشترین تأثیر مثبت در رشد واردات شش ماهه 94 (درصد)

 

نمودار کالاهای دارای بیشترین تأثیر منفی در رشد واردات شش ماهه 94 (درصد)

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا