مسکو: در سوریه، 5662 پرواز داشته‌ایم

مسکو: در سوریه، 5662 پرواز داشته‌ایم

وزارت دفاع روسیه می‌گوید از زمان آغاز عملیات این کشور در سوریه، نیروهای سوری توانسته‌اند 217 منطقه مسکونی را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد هواپیماهای جنگی این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی در سوریه، 5662 سورتی پرواز برای حمله به مواضع تروریست‌ها انجام داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «سرگئی رودسکوی» عضو ارشد ستاد مشترک ارتش روسیه می‌گوید این حملات همراه به پیشروی‌های ارتش سوریه موجب آزادسازی دستکم 217 منطقه مسکونی شده است. 

رودسکوی گفت: «از 30 سپتامبر 2015، نیروی هوایی روسیه 5662 پرواز داشته که 145 مورد آن توسط هواپیماهای استراتژیک دوربرد حامل موشک صورت گرفته است.

به گفته وی، مساحت مناطق آزاد شده در سوریه در طول سه ماهه گذشته، به 1000 کیلومتر مربع می‌رسد. 

رودسکوی همچنین گفت که در این مدت روسیه 97 فروند موشک کروز به سمت مواضع تروریست‌ها شلیک کرده است. 

وی با بیان اینکه روسیه یک پنجم اطلاعات مواضع تروریست‌ها را از گروه‌های معارض دریافت می‌کند، گفت گروه‌هایی از معارضین در حال نبرد با تروریست‌ها هستند. 

این مقام ارشد نظامی روسیه از آمریکا هم خواست که اطلاعات مربوط به حملات خود را منتشر کند. وی گفت: «اگر همکاران ما به عدم ارائه نتایج حملات هوایی خود در سوریه ادامه دهند، ممکن است که ما خودمان افکار عمومی را در جریان قرار دهیم.»

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه امروز بار دیگر ادعاهای مراکز غربی مبنی بر هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی توسط روسیه را رد کرد.

به گفته رودسکوی، روسیه عملیات‌های انسان‌دوستانه را نیز در سوریه آغاز کرده است. وی گفت که نیروی هوایی روسیه اخیرا 22 تن مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه به دیرالزور پرتاب کرده است. 

روسیه روز 30 سپتامبر با تصویب پارلمان این کشور و به درخواست دمشق، جنگنده‌های خود را به سوریه اعزام کرد. از آغاز این عملیات کشورهای غربی بارها مسکو را به حمله به مراکز غیرنظامی متهم کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که همواره‌ این ادعاها را رد کرده، این هفته به روزنامه بیلد گفت رسانه‌های غربی زمانی تصاویر ادعایی حمله به غیرنظامیان را منتشر کردند که «جنگنده‌های ما هنوز شروع به عملیات نکرده بودند.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا