با رفع تحریم ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: فضای کسب و کار در کشور متحول می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: فضای کسب و کار در کشور متحول می شود

اصفهان-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با فضای جدید اقتصادی و سیاسی پس از رفع تحریم ها، فضای کسب و کار در کشور نیز متحول می شود.

مجتبی خسروتاج روز پنجشنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در اصفهان با بیان اینکه بزودی شاهد برداشته شدن تحریم ها علیه کشور خواهیم بود، گفت: همه صنعتگران و تولیدکنندگان کشور باید از فضای جدیدی که ایجاد می شود، استفاده کنند.
وی گفت: فضای اقتصادی جدید می تواند ارتباطات فناورانه و زمینه های سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهد
خسروتاج با بیان اینکه نباید نسبت به دستاوردهای داخلی بی تفاوت باشیم، افزود: استقلال و خودکفایی هر کشور مرهون ظرفیت های واقعی و داخلی آن است.
وی افزود: سرمایه گذاری مشترک با خود مدیریت، بازاریابی، بازار و پذیرش ریسک به همراه می آورد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: صنعت نساجی برای این وزارتخانه یک صنعت راهبردی و کلیدی محسوب می شود.
خسروتاج خاطرنشان کرد: صنعت نساجی باید چشم انداز، سیاست، راهبرد و برنامه عملیاتی مشخصی داشته باشد.
وی اظهار داشت: فرصت های بسیار خوبی در صنعت نساجی وجود دارد که حداقل 30 درصد آن نیاز به نوسازی و تعویض ماشین آلات این بخش دارد.
خسروتاج تاکید کرد: برای توسعه صنعت نساجی، توجه به صادرات ضروری است.
وی با بیان اینکه میزان تجارت جهانی محصولات نساجی 800 میلیارد دلار است، گفت: کشور ما در بهترین سال ها با یک میلیارد دلار صادرات و یک میلیارد و 500 میلیون دلار واردات در صنعت نساجی ایفای نقش کرده است.
وی افزود: این رقم سهم بسیار پایینی است اما جای کار و توسعه زیادی دارد.
خسروتاج با بیان اینکه امروز بزرگترین چالش صنعت نساجی در کشور قاچاق کالاست، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و برای مقابله با این پدیده اقدام کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر امروز بر صنعت نساجی کشور رکود حاکم است، جدای از رکود کلان کشور، بیش از هر چیز قاچاق کالاهای نساجی در آن سهم دارد.
وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان بخش دولتی فراهم کردن بستر حرکت برای صنعت نساجی است، گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران صنعت نساجی باید در زمینه مسائل بانکی، مالیاتی و تامین منابع نوسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را در کنار خود ببینند.
خسروتاج با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه جدی به صنعت نساجی دارد، افزود: همانگونه که صنایع سنگین برای ما اهمیت دارد، صنعت نساجی به مراتب از اهمیت بیشتری و بالاتری برخوردار است.
وی با بیان اینکه چشم انداز و آینده صنعت تخصصی نساجی باید توسط دست اندرکاران این صنعت تعریف شود، گفت: نباید توقع داشته باشید که دستگاه هاو کارشناسان دولتی برای صنعت نساجی تعیین تکلیف کنند.
به گزارش ایرنا،65 مشارکت کننده از استان های اصفهان،فارس، خراسان رضوی، تهران ، مرکزی، قم، سمنان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و همچنین نمایندگانی از کشورهای هلند، کره جنوبی، چین و ترکیه در پنج هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی، محصولات خود را عرضه کرده اند.
چهار شرکت از کشور ترکیه در زمینه ماشین آلات، رنگ و مواد شیمیایی، چاپ و تکمیل به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور یافته اند.
مراسم افتتاح این نمایشگاه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور وزیر و معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.
برگزاری اولین ایده بازار صنعت نساجی کشور و دو کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری نمایشگاه از برنامه های جنبی یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی خواهد بود.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی از امروز به مدت چهار روز(از 24 تا 27 دی) از ساعت 15 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان در جوار پل تاریخی شهرستان آماده بازدید علاقه مندان است.
این نمایشگاه به صورت دو سالانه برگزار می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا