صادرات نفت ایران در ماه ژانویه رکورد می‌زند

صادرات نفت ایران در ماه ژانویه رکورد می‌زند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه، از میزان دقیق نفت بارگیری شده توسط ایران برای کشورهایی نظیر چین، کره، ژاپن، ترکیه و تایوان خبر داد.

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی در صادرات نفت خام ایران توشت: با توجه به نزدیک شدن به لغو تحریما و آماده شدن خریداران نفت ایران برای لغو محدودیت صادرات ایران انتظار میرود میزان فروش نفت ایران در ماه ژانویه به بالاترین میزان خود در 9 ماه گذشته برسد.
یک مقام آگاه و آشنا به مسائل نفت و از اعضای اوپک گفت: ایران در مسیر صادرات روزانه 1.10 میلیون بشکه نفت خام در ماه جاری است. این آمار شامل صادرات میعانات نفتی است.
براساس این گزارش، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه گزارش خود را درباره اقدامات ایران در زمینه محدود شدن برنامه هسته ای این کشور مطابق توافق 14 جولای 2015 بین ایران و 1+5 را منتشر خواهد کرد.
راستی آرمایی آزانس راه را برای آزادسازی میلیاردها دلار دارایی بلوکه شده ایران و پایان دادن به محدودیت صادرات نفتی ایران باز خواهد کرد.
پیش از این رویترز گزارش داده بود که ایران هند، سریعترین اقتصاد آسیا، و شرکای قدیمی خود در اتحادیه اروپا را برای افزایش صادرات خود هدف قرار داده است.
یک منبه آگاه دیگر همچنین افزود: ایران قصد دارد 495 هزار بشکه نفت خام به مقصد چین، بزرگترین خریدار نفت ایران، بارگیری کند. این بیشترین میزان از ماه اوت سال قبل است.
وی همچنین گفت: ایران روزانه 168 هزار بشکه برای پالایشگاههای هند، 166 هزار بشکه به مقصد ژاپن که بیشترین میزان از ماه فوریه است، در ماه ژانویه در نظر گرفته است. میزان خرید توکیو از ایران در ماه دسامبر 132 هزار بشکه در روز بود.
به گفته این منبع آگاه، ایران 161 هزار بشکه هم برای کره جنوبی در نظر گرفته که نسبت به ماه دسامبر تغییری نکرده است. همچنین تانکرهای ایرانی 65 هزار بشکه به تاویان خواهند برد که از ماه سپتامبر اولین محموله برای این کشور محسوب میشود.
براساس این گزارش، ایران 106 هزار بشکه هم برای ترکیه بارگیری خواهد کرد که نسبت به دسامبر بی تغییر مانده است.
این منبع آگاه افزود: ایران در ماه ژانویه بیش از 60 هزار بشکه نفت بیشتر در انبارهای ساحلی خود ذخیره کرده است.
این آمارها شامل میعانات نفتی و نفت فوق سبک که از محصولات صادراتی ایران است نمیشود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا