مدیر مالی شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد:

دو شکل پرداخت وجوه پالایشگاه ها به دولت و یارانه ۲.۱ هزار میلیارد تومانی

دو شکل پرداخت وجوه پالایشگاه ها به دولت و یارانه ۲.۱ هزار میلیارد تومانی

مدیر مالی شرکت ملی پالایش و پخش با اعلام پرداخت ماهانه ۲ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان یارانه گفت: وجوه دریافتی بهای نفت خام پالایشگاه ها به دو شکل قابل پرداخت به دولت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمدرضا اسدی در حاشیه نمایشگاه انرژی کیش درباره نحوه پرداخت یارانه توسط شرکت ملی پالایش و پخش گفت: وجوه دریافتی بهای نفت خام پالایشگاه ها به دو شکل قابل پرداخت به دولت است. حالت اول به صورت مابه التفاوت بهای فرآورده با نرخ بین المللی که دولت یارانه آن را پرداخت می‌کند تسویه می‌شود.حالت دوم به صورت نقدی که از طریق مجاری عرضه سوخت وصول می شود.

وی با بیان اینکه دولت به دلیل کاهش بهای نفت خام و فرآورده‌ها، یارانه کمتری پرداخت می‌کند، افزود: وجوه حاصل از فروش فرآورده های در مجاری عرضه چند ذینفع اصلی از جمله شرکت ملی نفت وسازمان هدفمندی با 14٫5 و 85٫5 درصد دارد که بعد از کسر مالیات برارزش افزوده و برداشت سازمان مالیات، محاسبه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این میان و طبق مصوبه هیات دولت، شرکت ملی پالایش و پخش ماهانه دو هزار و 163 میلیارد تومان بابت یارانه پرداخت می کند.

اسدی افزود: اتفاق جدیدی که افتاده این است که به دلیل کاهش قیمت نفت ، پرداختی به سازمان هدفمندی یارانه ها به طور خودکار کاهش یافته اما  دریافت کنندگان یارانه کاهشی نداشته اند. از سوی دیگر پالایشگاه ها به دلیل مشکل فروش نفت کوره ، دچار کمبود خوراک شده اند. بنابراین در حال حاضر تحت فشار مضاعفی هستیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا