از سوی شریفی؛

آخرین پیشرفت هفت طرح فولادی اعلام شد

آخرین پیشرفت هفت طرح فولادی اعلام شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: با تلاش های ایمیدرو برای استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های 7 گانه فولاد استانی، در سال 93 مبلغ 860 میلیارد تومان و در سال جاری مبلغ 222 میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش ماین نیوز، عبدالمجید شریفی گفت: در مجموع با جذب بیش از 1080 میلیارد تومان سرمایه از سوی بخش خصوصی طی سال های 93 و 94، روند اجرای طرح های فولاد استانی نسبت به گذشته سرعت گرفته است.

وی افزود: یکی از این طرح های هفت گانه فولاد استانی، طرح فولاد چهار محال و بختیاری است که بخش احیاء مستقیم آن با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شریفی اضافه کرد: به جز طرح فولاد چهارمحال و بختیاری، بخش های احیاء مستقیم طرح های فولاد شادگان با 87 درصد پیشرفت فیزیکی و فولاد میانه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی نیز قابلیت راه اندازی سریع دارند.

وی همچنین میزان پیشرفت فیزیکی بخش احیاء مستقیم طرح های فولاد قائنات را حدود 80 درصد، نی ریز 79 درصد، بافت 77 درصد و سبزوار را 73 درصد ذکر کرد.

شریفی ادامه داد: تصمیم ایمیدرو برای جذب سرمایه تاثیر بسیار مثبتی بر اجرای طرح های فولاد استانی داشت به طوری مشارکین 65 درصد سهام این طرح ها را در اختیار می گیرند اما در دو طرح از طرح های مذکور شامل فولاد سبزوار و بافت، میزان مشارکت به 80 و 85 درصد رسیده است.

وی استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های فولاد استانی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: مشارکین در طرح های فولاد استانی، در شرایط دشوار اقتصادی کشور آمدند. در این شرایط اگر کسی می خواست معادل این مبلغ را از سیستم دولتی دریافت کند، شاید میسر نبود.

شریفی افزود: برای اجرای طرح های مذکور استفاده از فاینانس در سال 91 در دستور کار قرار گرفت که با مشکلات متعددی همراه بود اما ایمیدرو در سال 93 در راستای استفاده از توان داخلی و اقتصاد مقاومتی، تصمیم به جذب مشارکت کننده بخش خصوصی گرفت.

وی گفت: طرح های فولاد استانی ابتدا شامل هشت طرح به ظرفیت کل 6.4 میلیون تن (هر کدام 800 هزار تن با قابلیت افزایش تا یک میلیون تن) در سال 86 برای اجرا در هشت استان کشور تعریف شد اما طرح فولاد بافق واگذار شده و اکنون هفت طرح در دست اجراست.

شریفی افزود: از هفت طرح فولاد استانی در دست اجرا، یک طرح شامل تختال و شش طرح دیگر بلوم و بیلت هستد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا