رئیس اتاق بازرگانی: بدهی خودروسازان،قطعه سازان مازندران را بامشکل مواجه کرد

رئیس اتاق بازرگانی: بدهی خودروسازان،قطعه سازان مازندران را بامشکل مواجه کرد

ساری-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت: بدهی شرکت های خودروساز به قطعه سازان استان ، این واحدهای صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

عبدالله مهاجر روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات قطعه سازان خودرو مازندران اظهارکرد: درشرایط کنونی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان مازندران از سوی شرکت های خودروساز، قطعه سازان با کاهش نقدینگی برای پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی، امور مالیاتی ، شرکت های برق و سایر دستگاه های خدماتی دولتی مواجه شده اند.
وی افزود: این تشکل طبق وظیفه مشکلات قطعه سازان استان را از طریق مدیران استانی و نیز ملی پیگیری می کند.
مهاجر اضافه کرد: همچنین قطعه سازان در صورت طلب از دستگاه های دولتی می توانند در قالب تهاتر طلب با بدهی به شرکت های خدمات رسان بخش زیادی از مشکل کمبود نقدینگی خود را حل کنند.
وی اضافه کرد: این طرح از هفته آینده در استان عملیاتی می شود و قطعه سازان با توافق بین دستگاه های دولتی می توانند این تهاتر را انجام دهند.
در این نشست تعدادی از قطعه سازان مازندران مهمترین مشکلات خود را کمبود نقدینگی، بدهی به شرکت های خدمات رسان دولتی، بدهی به امور مالیاتی و سخت گیری این اداره کل برای پرداخت بدهی اعلام کردند.
قطعه سازان می گویند در حالی به این دستگاه های بدهی معوقه دارند که طلب میلیاردی سر رسید شده آنها از حدود چهار ماه قبل تاکنون از سوی شرکت های خودروسازی کشور پرداخت نمی شود.
این گروه خواهان پیگیری مشکلات خود از سوی مدیران استانی به خصوص اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان شدند.
در مازندران حدود 100 شرکت خودرو ساز فعال است.ک2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا