گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران جمعه ارائه می شود

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران جمعه ارائه می شود

یک منبع دیپلماتیک از احتمال ارائه گزارش سازمان ملل درباره این که آیا ایران فعالیتهای هسته ای خود را در ازای لغو تحریمهای بین المللی محدود کرده است یا خیر، در روز جمعه خبرداد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، طبق توافقنامه ماه ژوئیه میان تهران و کشورهای گروه ١+٥ در ماه ژوئیه ،گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید اقدامهای تهران، راه کاهش تحریمها را هموار خواهد کرد.
سیدعباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری از این که برجام تا چند روز آینده اجرایی شود، گفت: کارها به سرعت در حال انجام است و آخرین جزییات و کارهای نگارشی ظرف امروز و فردا جمع می شود.
عراقچی عصر چهارشنبه (٢٣ دیماه) درحاشیه نشست بررسی برجام نگاهی از درون گفت: از روز اجرای برجام سوئیفت و موانع آن برداشته می شود؛ البته سوییفت یک شرکت خصوصی است؛ بانکهایی که تاکنون از سوئیفت قطع بودند برای این که دوباره به آن وصل شوند باید با آن شرکت وارد مذاکره شوند و روال وصل دوباره را برقرار کنند.
وی ادامه داد: تا آنجا که پرسیده ایم برخی بانکهای ما هم اکنون وصل هستند و اینها کار سوئیفت را انجام خواهند داد؛ بانکهای جدید هم به تدریج ملحق خواهند شد و فکر نمی کنم مشکلی بوجود بیاید.
عراقچی تصریح کرد: امیدواریم ظرف چند روز آینده برجام اجرایی شود که کارها به سرعت درحال انجام است و آخرین جزییات و کارهای نگارشی ظرف امروز و فردا جمع می شود؛ فکر نمی کنم از روز شنبه و یکشنبه (٢٦ و ٢٧ دیماه) دیرتر شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا