افزایش تقاضای جهانی نفت درسال 2016

افزایش تقاضای جهانی نفت درسال 2016

گزارش منتشر شده از میزان عرضه و تقاضای نفت در سال 2015 و البته میزان تغییرات 2016 حکایت از افزایش 1/2 میلیون بشکه تقاضای جهانی در سال 2016 دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اعتماد ،  تغییرات عرضه غیر اوپکی‌ها در چند روز طی شده در سال ٢٠١٦ نسبت به ٢٠١٥ حکایت از کاهش 0/6 میلیون بشکه‌ای، افزایش 0/3 میلیون بشکه‌ای در عرضه میعانات گازی و کاندنسیت اوپک و نفت غیر متعارف، کاهش 0/3 میلیون بشکه‌ای در کل عرضه به غیر از تولید نفت خام اوپک دارد. البته در روزهای طی شده در سال جاری میلادی نسبت به کل سال ٢٠١٥ تقاضا برای نفت خام اوپک 1/6درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارشی که موسسه مطالعات انرژی منتشر کرده است تقاضای جهانی در سال ٢٠١٥، روزانه 94/6 میلیون بشکه بوده است که این تقاضا در سال ٢٠١٦ تاکنون به 95/8 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. همچنین عرضه غیر اوپک در سال ٢٠١٥ روزانه 58/3میلیون بشکه بوده است که در سال ٢٠١٦ تاکنون به 57/7 میلیون بشکه رسیده است. عرضه میعانات گازی و کاندنسیت اوپک و نفت غیر متعارف نیز از 5/6 میلیون بشکه در روز به 6/8 میلیون بشکه در روز رسیده است. این گزارش نشان می‌دهد که کل عرضه به غیر از تولید نفت خام اوپک در سال ٢٠١٥ روزانه 64/8 میلیون بشکه بوده که این عدد در روزهای طی شده در سال جاری میلادی به 64/5 میلیون بشکه رسیده است. همچنین تقاضا برای نفت خام اوپک در سال ٢٠١٥ روزانه 29/7 میلیون بشکه بوده که به 31/3 میلیون بشکه در سال ٢٠١٦ رسیده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا