در جلسه حمایت قضایی از سرمایه گذاران مطرح شد:

تعطیلی۱۰۰درصدی صنعت سنگ لرستان بااجرای قانون مالیات برارزش‌افزوده

تعطیلی۱۰۰درصدی صنعت سنگ لرستان بااجرای قانون مالیات برارزش‌افزوده

خرم آباد - جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری لرستان برگزار و در آن موضوع ایجاد مشکلات فراوان برای واحدهای تولیدی به خصوص حوزه سنگ با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد.

محمد رضا محمدی مدیر کل امور مالیاتی لرستان ظهر چهارشنبه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان به وجود هیئت های حل اختلاف واحدهای صنعتی در شهرستان های خرم آباد و بروجرد اشاره کرد و اظهار داشت: در سایر شهرستان ها نیز شعبی وجود دارد که به صورت پاره وقت کار می کنند.

وی از عدم حضور قضات در هیئت های حل اختلاف واحدهای صنعتی گلایه کرد و بیان داشت: علیرغم اینکه روسای واحدهای صنعتی در جلسات هیئت های حل اختلاف شرکت می کنند با نبود قاضی مواجه می شوند و این اصلا درست نیست.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان به افزایش تعداد فاکتورهای صوری اشاره کرد و افزود: استفاده از فاکتورهای صوری از زمانی که قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرا شد افزایش یافته به گونه ای که برخی شرکت ها برای رسمیت دادن به خرید اجناس خود از دلال ها به صدور فاکتورهای صوری اقدام می کنند.

محمدی با بیان اینکه اگر مودی اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع پرداخت کند پرونده او به هیئت حل اختلاف نمی رود افزود: ما به دنبال افزایش مالیات نیستیم بلکه می خواهیم پایه های بیشتری شناسایی کنیم لذا لازم است دستگاه های اجرایی در این زمینه با امور مالیاتی استان مشارکت و همکاری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه لازم است مشوق های سرمایه گذاری در حوزه مالیاتی مشخص شوند اظهار داشت: لازم است در زمینه تعیین مشوق های سرمایه گذاری اطلاع رسانی درستی صورت گیرد.

علی آشتاب با اشاره به اینکه قانون ارزش افزوده به صنعت سنگ استان آسیب وارد کرده است افزود: حتی می توان گفت این قانون در برخی موارد باعث تعطیلی ۱۰۰ درصدی صنعت سنگ شده است.

وی به وجود بیش از ۱۱ هزار شاغل در بخش صنعت سنگ اشاره کرد و گفت: لازم است در خصوص قوانین مالیات بر ارزش افزوده در حوزه سنگ آسیب شناسی صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه بسیاری از فعالین اقتصادی استان در زمینه اظهارنامه های مالیاتی اطلاعات زیادی ندارند تصریح کرد: لازم است دوره های آموزشی برای ارتقاء دانش مالیاتی فعالان اقتصادی برگزار شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا