عسگراولادی: هیچ تغییری در تجارت ایران و امارات رخ نمی‌دهد

عسگراولادی: هیچ تغییری در تجارت ایران و امارات رخ نمی‌دهد

اسدالله عسگراولادی با تأکید بر اینکه کنار رفتن امارات از عرصه مبادلات تجاری با ایران به ضرر خود این کشور است نه به ضرر کشور ما، گفت: من چند روز قبل امارات بودم. هیچ تغییری در تجارت این کشور با ایران رخ نمی‌دهد.

به گزارش نامه نیوز، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران، درباره جایگزینی کشوری دیگر به جای امارات در مبادلات تجاری ایران اظهار کرد: امارات فعلا جایگزینی ندارد. انشاءالله خودش هست و نمی‌رود. اگر برود ضرر می‌کند.
 
او در پاسخ به این پرسش که اگر امارات تصمیم بگیرد با ایران تجارت نداشته باشد، امکان جایگزینی کشوری مانند عمان برای ما وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر نه. عمان جایگزین امارات نمی‌شود. امارات خودش در تجارت با ما می‌ماند و نمی‌رود. تجارت ایران و امارات ساختارهای زیربنایی دارد و درباره کشوری مثل عمان چنین شرایطی نداریم.
 
عسگراولادی همچنین تأکید کرد: اگر امارات بخواهد برود، به ضرر خود این کشور است نه به ضرر کشور ما. در نتیجه این کار را نمی‌کند. من چند روز قبل امارات بودم. هیچ تغییری در تجارت این کشور با ایران رخ نمی‌دهد. این موضوع هم که امارات گفته روابط دیپلماتیکش را با ایران از سطح سفارت به سطح کاردار می‌رساند، در حالی است که اصلا مدت‌هاست سفیر ندارد. آنها فقط به خاطر عربستان این را گفته‌اند، وگرنه روابط تجاری این کشور با ایران تغییری نمی‌کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا