80 هزار میلیارد ریال مطالبات معوقه بانک ملی

80 هزار میلیارد ریال مطالبات معوقه بانک ملی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: میزان مطالبات معوقه بانک ملی ایران به حدود 80 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش نامه نیوز، برات کریمی عصر روز چهارشنبه در جمع مدیران و کارکنان بانک ملی مازندران در ساری اظهارکرد : میزان مطالبات معوقه این بانک دولتی در سطح کشور به نسبت گذشته حدود 60 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

 وی مطالبات این بانک را در پایان سال 92 حدود 140 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که در پایان سال 93 این مطالبات به 80 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران افزود : با تدابیر خوبی که از سوی مدیران بانک ملی اتخاذ شده، در حال حاضر با وجود چالش هایی که بانک ها به دلیل تحریم ها با آن مواجه اند، تراز مالی این بانک مثبت شد.

کریمی ابراز امیدواری کرد تا با برداشتن تحریم و اجرای برجام بانک ملی ایران بتواند خدمات بهتری را به مشتریان در سال 95 به خصوص به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه دهد.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران رقابت های کاذب موسسات غیرمجاز مالی در کشور با بانک های دولتی را مهمترین چالش این بنگاه های اقتصادی برشمرد و گفت: رقابت کاذب موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز با بانک های دولتی باعث شده تا این موسسات برای جذب بیشتر منابع، نرح سود سپرده ها را افزایش دهند و قیمت تمام شده پول را در کشور افزایش دادند.

کریمی افزود : افزایش قیمت تمام شده پول در کشور باعث شده تا واحدهای تولیدی و اقتصادی نیز با دریافت این اعتبار قیمت تمام شده کالاهای آنها نیز رشد کند و قدرت رقابتشان با خارج کاهش یابد.

وی اضافه کرد : بانک ملی ایران در نظر دارد تا در سال آینده با جذب سپرده های ارزان قیمت ، این سپرده ها را به صورت ارزان در اختیار مشتریان و واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهد.

این مدیر بانکی یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید را برای سال آینده پرداخت منابع مالی ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام کرد.
 
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا