عضو هیئت مدیره بانک ملی در ساری خبر داد

کاهش مطالبات بانک‌ملی به ۸‌ هزار میلیارد‌ تومان/ طلب ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از دولت

کاهش مطالبات بانک‌ملی به ۸‌ هزار میلیارد‌ تومان/ طلب ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از دولت

عضو هیئت مدیره بانک ملی گفت: مطالبات بانک ملی را از بدهکاران از ۱۴هزار میلیارد تومان به ۸هزار میلیارد تومان کاهش دهیم.

از ساری، برات کریمی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیریت امور شعب بانک ملی مازندران در ساری، اظهار داشت: بانک ملی ایران در عرصه اقتصادی تکالیف بزرگی بر گردن داشته و تا حدودی توانستیم در دولت تدبیر و امید به این توفیقات دست یابیم.

وی افزود: بانک ملی ایران همواره کنار مردم بوده و ارتقای تولید و رونق اقتصادی سرلوحه فعالیت این بانک دولتی و قدیمی ایران اسلامی بوده است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اینکه امروز بانک‌های کشور درآمدهای مناسبی برای مصارف خود ندارند، تصریح کرد: دلیل عمده این نقیصه را باید در تحریم‌های بانک‌های دنیا علیه بانک‌های ایران جستجو کرد که بسیار شکننده شده است.

کریمی با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها بسیاری از گشایش‌های بانکی و مبادلات ارزی ایران با کشورهای منطقه رفع خواهد شد، افزود: به‌واسطه این نقیصه [تحریم‌ها] بسیاری از شعبات ارزی بانک ملی در کشورهای اروپایی و عربی تعطیل شده و هیچ مبادله اقتصادی و ارزی در این شعبات انجام نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز به‌دلیل تحریم‌ها از سوی نظام بانکی کشور در خارج از ایران صورت نمی‌گیرد، گفت: امیدواریم با لغو تحریم‌ها و تحقق برنامه‌های برجام بتوانیم اقتصاد کشور را رونق دهیم و تولید را در کشور به سامان برسانیم.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اینکه علی‌رغم تحریم‌ها، تراز بانک ملی ایران در سال گذشته نسبت به سایر بانک‌های کشور مثبت بوده است، افزود: توانستیم با کمک کارکنان نظام بانکی کشور و مردم میزان مطالبات بانک ملی را از بدهکاران از 14هزار میلیارد تومان به 8هزار میلیارد تومان کاهش دهیم.

کریمی با بیان اینکه خواسته عمده مشتریان بانک ملی برای دریافت تسهیلات برآورده شده است، گفت: برای تقویت شکوفایی اقتصادی و رونق تولیدی قصد داریم سپرده‌های ارزان‌قیمت جمع‌آوری و تسهیلات ارزان‌قیمت به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی کشور پس از لغو تحریم‌ها اعطا کنیم.

وی با انتقاد از کسب پول گران و اعطای تسهیلات گران‌تر در بسیاری از بانک‌های کشور، گفت: هیچ بانک اقتصادی اثرگذار در جامعه نباید به‌دنبال کسب پول و تسهیلات گران باشد.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اینکه تلاش دولت تدبیر و امید و بانک ملی بر این است که منابع ارزان‌قیمت جذب کند و به تولیدکنندگان ارائه دهد، افزود: هم اکنون بانک‌های کشور 100هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند که سهم بانک ملی بالغ بر 20هزار میلیارد تومان است.

در این مراسم با قدردانی از خدمات هیبت‌الله ویسی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، موسی اسلامیان به سمت سرپرست جدید امور شعب بانک ملی مازندران منصوب و معارفه شد.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا