شناور ساخت متخصصان ایرانی در بندرعباس به آب انداخته شد

شناور ساخت متخصصان ایرانی در بندرعباس به آب انداخته شد

بندرعباس- ایرنا- معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند شناور خدماتی در یکی از شرکت های کشتی سازی غرب بندرعباس به همت مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته و به آّب انداخته شد.

به گزارش ایرنا محمدرضا پوررجبی چهارشنبه در مراسم به آب اندازی این شناور، با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمایت از صنایع دریایی گام برمی دارد، گفت: شناور طناب گیر همیار 1 در نوع خود برای نخستین بار در کشور ساخته شده و توانایی فعالیت در پهلودهی انواع کشتی های تجاری و نفتکش را دارد.
وی افزود: این شناور که از محل وجوه اعتبارهای سازمان بنادر و دریانوردی و در یارد کشتی سازی سپهر دریای جنوب ساخته شده ، 13متر طول، 5 متر عرض دارد.
پوررجبی، میانگین سرعت آن را هشت گره دریایی (15 کیلومتر بر ساعت) و مجموع قدرت دو موتور آن را 800 اسب بخار عنوان کرد که برای آن، 60 هزار نفر ساعت کار شده است.
وی اظهارداشت : هزینه برآوردی ساخت این شناور 30 میلیارد ریال بوده که تولید آن در داخل کشور، 10 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در پی داشته است.
وی ویژگی های منحصر بفرد شناور همیار 1 را کاهش خطر سوانح احتمالی برای افراد طناب گیر کنار اسکله ، مکانیزه شدن و افزایش سرعت پهلودهی و پهلوگیری کشتی ها دانست.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: این شناور با انجام آزمایش های کشش، ماشین آلات، تعادل و سامانه های کمک ناوبری تا یک ماه دیگر وارد چرخه عملیات دریایی می شود.
پوررجبی در پایان گفت: عملیات ساخت شناور دیگری از همین نوع نیز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی اوایل سال آینده به پایان می رسد.ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا