استاندار قزوین:

مشکل راه اندازی شهرک ایران خودرو در قزوین حل می شود

مشکل راه اندازی شهرک ایران خودرو در قزوین حل می شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با بررسی کارشناسی مشکلات ناشی از عدم اجرای تعهدات ایران‌خودرو در راه‌اندازی شهرک قطعه‌سازی در استان قزوین عزم طرفین بر حل مشکلات و توافق در اجرای طرح است.

استاندار قزوین در جلسه تخصصی با مدیران شرکت ایران‌خودرو که ظهر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد عزم جدی استان را برای حل منطقی وتوام با درک شرایط موجود با لحاظ منافع طرفین را در احداث شهرک ایران‌خودرو اعلام کرد.

فریدون همتی در این جلسه که قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، پارسا عضو هیئت‌مدیره و نماینده تام‌الاختیار شرکت ایران‌خودرو، زکی زاده مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی، افلاطونی مدیر امور اراضی استان و درافشانی معاون استاندار برگزار شد گفت:طرح انتقال بخشی از فعالیت‌های شرکت ایران‌خودرو و قطعه سازان از محدوده تهران به استان قزوین در شهرک ایران‌خودرو و شرکت‌های قطعه‌سازی به احسن نیت مسئولان وقت در سال‌های گذشته با موافقت روبرو شد اما چون طرح طولانی شد و شرکت به تعهدات خود عمل نکرد نوعی بی‌اعتمادی ایجادشده و کار به شکایت حقوقی رسید.

همتی تصریح کرد:رویکرد کنونی ما همچنان همکاری و تعامل با ایران‌خودرو برای راه‌اندازی این طرح است و با نگاه سود طرفین آماده همکاری هستیم تا این وضعیت به سرانجام منطقی برسد.

استاندار قزوین یادآور شد: اگر شرکت ایران‌خودرو قادر به ادامه همکاری نباشد با فسخ قرارداد می‌توانیم این زمین را برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت به متقاضیان دیگر واگذار کنیم اما چون تعدادی از واحدهای قطعه‌سازی در طرح آماده فعالیت شده و هزینه هم کرده‌اند راضی نیستیم این تولیدکنندگان متضرر شوند اما روند کنونی نیز مناسب نیست و باید به‌سرعت تصمیمی برای تعیین تکلیف طرح گرفته شود.

طرح شهرک قطعه‌سازی با فازبندی واگذار می‌شود

استاندار قزوین پس از شنیدن گزارش کامل توافق انجام‌شده در خصوص مشکلات این طرح که در آستانه فسخ قرارداد استان قزوین با ایران‌خودرو است تصریح کرد: یکی از راه‌ها برای برون‌رفت از مشکلات کنونی در این طرح واگذاری فاز به فاز زمین برای اجرای پروژه از سوی ایران خودروست که آمادگی داریم در ابتدا با اختصاص ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار زمین مشخص‌شده کار استقرار واحدهای قطعه ساز در یک دوره مکانی انجام شود.

وی اضافه کرد: با پیشرفت فیزیکی طرح اگر مورد تائید مسئولان استان قرار گرفت فاز بعدی با واگذاری ۱۰۰ هکتار دیگر آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم به تعهدات خود در سطح ۸۰۰ هکتار عمل کنیم تا در یک دوره زمانی توافق شده این شهرک تخصصی را راه‌اندازی کنیم.

استاندار یادآور شد: برای تحقق شهرک تخصصی قطعه‌سازی آمادگی کامل داریم و با اقدام برای اعتمادسازی طرفین امیدواریم این مشکل پس از سال‌ها برطرف شود و سرمایه‌های راکد مانده به جریان بیفتد.

وی اضافه کرد: برای احیاء این طرح آماده‌ایم بلافاصله پس از تشکیل کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان استان و ایران‌خودرو موضوع را عملیاتی کنیم.

همتی همچنین اظهار داشت: در هفته آینده در جلسه‌ای با حضور یکه زارع مدیرعامل ایران‌خودرو به توافق نهایی دست خواهیم یافت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا