فولاد مبارکه 50 درصد از فولاد و مواد اوليه 3 هزار کارخانه را تامين می کند

فولاد مبارکه 50 درصد از فولاد و مواد اوليه 3 هزار کارخانه را تامين می کند

مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: اين شرکت حدود 50 درصد از فولاد و مواد اوليه بيش از سه هزار کارخانه و کارگاه توليدی کشور را توليد مي کند.

 

بهرام سبحانی با اعلام اين خبر؛ افزود: اين سه هزار کارخانه در صنايع لوله و پروفيل، نفت، گاز و پتروشيمی، خودرو، موتورهای الکتريکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگين، ساختمانی، غذايی، کشتی سازی و سازهای دريايی فعاليت می کند.
وی با اشاره به تاسيس مجتمع مبارکه در سال 1370 گفت: فولاد مبارکه بزرگترين مجتمع صنعتی کشور و بزرگترين توليد کننده فولاد های تخت در خاورميانه است.
وی با بيان اينکه هم اکنون حدود 30 درصد از توليدات فولاد مبارکه به خارج صادر می شود، افزود: فولاد مبارکه دارای ظرفيت توليد 7.5 ميليون تن انواع محصولات فولادی تخت گرم و سرد نورديده، قلع اندود، گالوانيزه و رنگی و تختال با احتساب ظرفيت های واحد فولاد سازی و نورد پيوسته سبا و همچنين مجتمع فولاد هرمزگان است.
سبحانی تصريح کرد: اين شرکت در 10 دوره جايزه ملي تعالی سازمانی، پنج دوره جايزه ملی کيفيت و اولين دوره جايزه تعالی کشور های اسلامی، مقام نخست را کسب کرده است.
وی گفت: همچنين فولاد مبارکه در سال 1391 براي نخستين بار و به عنوان تنها شرکت ايرانی با کسب 654 امتياز، تنديس جايزه ملی تعالی سازمانی را از آن خود کند.
مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بيان اينکه سهم توليد اين مجتمع از سال 1389 که 47 درصد بود، هر سال افزايش يافته است، گفت: از نظر اشتغالزايی، 20 هزار نفر از طريق پيمانکار مستقيم و حدود 350 هزار نفر در زنجيره ارزشي صنعت فولاد شاغل هستند.
سبحانی با بيان اينکه مصرف عمومی انرژی در فولاد مبارکه حدود يک و نيم درصد حوزه آبريز زاينده رود است، گفت: در دنيا حدود 20 درصد آب در بخش صنعت مصرف مي شود اما در ايران اين سهم 2 درصد و سهم استفاده از آب در بخش صنعت استان اصفهان کمتر از 10 درصد است.
مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان به نصب و استقرار بيش از 200 نوع تجهيزات کنترل آلودگی در نواحی توليدی اين شرکت اشاره کرد و افزود: همچنين اصلاح و ارتقاء سيستم کنترل غبار واحد فولاد سازی با اعتبار بالغ بر هزار ميليارد ريال، اجراي طرح پايش و مانيتورينگ مداوم آلاينده ها بر روي دود کش ها و تصفيه خانه ها و توسعه و بهينه سازي سيستم های کنترل انتشار آلاينده ها در خطوط توليدی با اعتباری بالغ بر 400 ميليارد ريال از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين شرکت در جهت حفظ محيط زيست است.
وي مطالعه ويژگي هاي طبيعي و جغرافيايي در سطح دو ميليون هکتار از اراضي درباره محل استقرار شرکت به منظور شناخت ويژگی های اقليمی، جغرافيايی و آب و هوايی در جهت تطابق اين صنعت با محيط زيست و تهيه گزارش در باره شناخت زيست محيطي پروسه توليد فولاد مبارکه را از ديگر اقدامات اين مجتمع براي حفظ محيط زيست برشمرد.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کيلومتري جنوب غرب اصفهان در زمينی به وسعت 35 کيلومتر مربع به همراه 17 کيلومتر مربع سالن توليد استقرار يافته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا