تکذیب پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری اوپک

تکذیب پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری اوپک

وزیر نفت با رد اظهارنظر رئیس اوپک، اعلام کرد: تاکنون هیچ درخواستی برای نشست اضطرای اعضای کشورهای اوپک به ایران ارسال نشده است.

 بیژن زنگنه درباره اینکه آیا ایران درخواستی برای نشست اضطرای اوپک دریافت کرده است، گفت: ایران تا کنون هیچ درخواستی برای نشست اضطرای اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دریافت نکرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وزیر نفت ایران افزود: برگزاری نشست اضطرای اوپک به اجماع بین اعضا نیاز دارد و تا اجماع وجود نداشته باشد، نشست اضطراری برگزار نخواهد شد.

 به دنبال کاهش شدید قیمت نفت و سقوط آن به زیر ٣٠ دلار برخی کشورهای عضو اوپک از جمله ونزوئلا خواستار برگزاری نشست اضطرای اوپک شده اند. این اظهار نظر را «امانول ایبه کاچیکوو» وزیر نفت نیجریه مطرح کرد و اظهار داشت: شرایط کنونی بازار لزوم برگزاری چنین نشستی را ایجاد کرده است.

این مقام نفتی نیجریه در جمع خبرنگاران در یک کنفرانس انرژی در ابوظبی اعلام کرد: هدف یک نشست اضطراری بررسی سیاست اوپک و بررسی لزوم هرگونه تغییر استراتژیک از سوی این سازمان خواهد بود.

پس از اظهارات وزیر نفت نیجریه درباره درخواست برخی اعضای اوپک برای برگزاری نشست اضطراری این سازمان، وزیر انرژی امارات با تغییر رویکرد اوپک مخالفت کرد.

«سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات، در همان کنفرانس ادعا کرد که راهبرد کنونی اوپک کارآمد است و گفت: برای نمایان شدن دستاوردهای این راهبرد، باید یک سال تا یک و نیم سال صبر کرد.

به گفته این مقام اماراتی، باور ندارم که اوپک به تنهایی بتواند تغییری ایجاد کند و یا اینکه با مشاهده افت قیمت نفت، بتوانیم به صورت یکجانبه این راهبرد را تغییر دهیم.

وزیر انرژی امارات با اذعان به دشوار بودن نیمه نخست سال ٢٠١٦ برای بازار نفت، پیش بینی کرد که با افت احتمالی تولید نفت غیر اوپک، در ماههای پایانی سال جاری میلادی قیمت نفت رو به بهبود خواهد رفت.

مزروعی همچنین خاطرنشان کرد: از دید من، همه اعضای اوپک، از جمله ایران، حق دارند تولید خود را افزایش دهند و گمان نمی کنم بتوان کسی را به محدودیت تولید وادار کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا