قطار برقی هشتگرد سال آینده روی ریل می‌رود

قطار برقی هشتگرد سال آینده روی ریل می‌رود

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از راه‌اندازی نخستین قطار برقی شهرهای جدید کشور در هشتگرد در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا توکلی با بیان این‌که خط قطار برقی هشتگرد طول 25 کیلومتر از ایستگاه مترو گلشهر کرج آغاز شده و تا شهر هشتگرد ادامه دارد، افزود: در طول این مسیر دو ایستگاه در شهرهای کوهسار و گلسار و همچنین کمال‌شهر نیز در کیلومترهای 5 و 17 تعبیه شده که دسترسی مسافران به شهرهای نام‌برده را تسهیل می‌کند.

وی با بیان این‌که تاکنون 17 کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده است گفت: حدود 300 میلیارد تومان برای ساخت این قطار برقی هزینه شده و نزدیک به 260 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است. همچنین بخش زیادی از مسیر تملک و بازگشایی شده است ، اما انتقال این خط ریلی از زیر زمین به روی سطح زمین و همچنین کمبود اعتبارات دلایل بسیار مهمی برای کندی در روند پیشبرد پروژه به شمار می‌روند.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 82 درصد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون بحث زیرسازی و ریل‌گذاری تاحد زیادی انجام شده و بیشتر بحث تأمین تأسیسات آن باقی مانده است که امیدواریم با تأمین به موقع اعتبارات این مراحل نیز به سرعت انجام شده و افتتاح این قطار را تا پایان سال آینده ممکن سازد.

وی  با تأکید بر اینکه جاده کرج - تهران مسیر ارتباطی 14 استان کشور به شمار می‌رود گفت: کاهش چشمگیر ترافیک، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران، افزایش قیمت زمین و املاک در این شهر جدید و جلوگیری از مهاجرت به کلانشهر تهران نمونه‌هایی از اثرات مثبت راه‌اندازی این پروژه در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا