ثبت سالانه 70 میلیون تخلف رانندگی در کشور

ثبت سالانه 70 میلیون تخلف رانندگی در کشور

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در کشور ما سالانه بین ۶۵ تا ۷۰ میلیون تخلف رانندگی ثبت می شود.

سید هادی هاشمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: بین ۳۰ تا ۳۵ درصد این تخلفات حادثه ساز است، یعنی تخلفاتی که می تواند علت اصلی وقوع حوادث و تبعات پس از آن باشد که حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تخلف می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، وی گفت: شاید همه تخلفات منجر به حادثه نشود اما قطعاً همه تصادفات ناشی از تخلف است.

هاشمی افزود: هر فناوری که وارد کشور می شود برای آن ضوابطی در نظر می گیرند که آن فناوری صاحب خود و دیگران را به خطر نیندازد و برای خودرو نیز ضوابط و مقرراتی برای مهار حوادث گذاشته شده است.

وی گفت: اگر کشورهایی همچون سوئد و سوئیس که وسایل نقلیه آنها به اندازه ایران و تعداد کشته های ناشی از سوانح رانندگی آنها کمتر از ۲۵۰ نفر در طول سال است را در نظر بگیریم مشاهده می کنیم که قوانین بسیار قوی و بازدارنده و میزان جرایم بسیار بالاست.

هاشمی تصریح کرد: تخلف رانندگی جزو سبد خوار و بار نیست و آنرا نباید با میزان درآمد افراد مقایسه کرد.

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بازدارندگی به این است که قانون آن قدر قوی و بازدارنده باشد که امروز ما را بسازد و فردای ما را تأمین کند و کسی به خود اجازه ندهد که مرتکب تخلف شود.

در ادامه رئیس سابق پلیس راه کشور گفت: کشور ما در دنیا پرحادثه است در حالیکه یکی از شاخص های سازمان ملل متحد درباره کشورهای توسعه یافته، آمار حوادث و سوانح ترافیکی است.

علیرضا اسماعیلی افزود: تجربه دنیا نشان می دهد که هزینه تخلفات باید بالا و متناسب باشد اما مجازات نقدی به تنهایی کافی نیست.

وی گفت: از آنجا که در کشور ما با تورم مواجه هستیم جرایم تعیین شده در سال های بعدی کم اثر می شود بنا بر این باید به سمت مجازات های اجتماعی رفت که اثر آن بسیار بیش از مجازات های ریالی است.

اسماعیلی اظهار داشت: اگر بتوانیم با استفاده از عملیات رسانه ای و فرهنگی درک خطر را در کاربران ترافیکی بالا ببریم، خود کاربران مرتکب تخلف نمی شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا