ادامه افت قیمت جهانی سنگ آهن/ رکوردزنی واردات چین

ادامه افت قیمت جهانی سنگ آهن/ رکوردزنی واردات چین

دنیای معدن - قیمت سنگ آهن در بازار آتی چین برای چهارمین جلسه متوالی سقوط کرد. این موضوع نشان دهنده نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف و ثبت رکوردهایی تازه در زمینه عرضه بوده است. آمار گمرک نشان میدهد چین، بزگترین خریدار سنگآهن دنیا، ماه گذشته 96.27 میلیون تن سنگآهن وارد کرده است. با احتساب این آمار میزان کل خرید چین در سال 2015 به 952.72 میلیون تن رسید که بیشترین واردات سالانه در طول تاریخ بوده است. وانگ دی تحلیلگر گروه سیآریو در پکن اعلام کرد: واردات سنگآهن چین در ماه دسامبر معمولا زیاد بوده و هدف اصلی محمولههای دریایی عرضهکنندگانی نظیر استرالیا و برزیل بوده است. به نظر من این نشانه تقویت تقاضا نیست، ما هنوز نشانهای از بهبود تقاضای فولاد مشاهده نکردهایم. برای سال جاری، انتظار میرود میزان عرضه از سوی استرالیا و برزیل همچنان افزایش پیدا کند. بر اساس گزارش رویترز، هر تن سنگآهن تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با افت 1 درصدی 300 یوان (46 دلار) معامله شد. با توجه به تقاضای پایین سنگآهن در میان تولیدکنندگان فولاد چین، ذخایر موادخام وارد شده به بنادر کشور هفته گذشته به 93 میلیون تن رسید. کم شدن تقاضای چین و اقدامات زیستمحیطی سختگیرانهتر احتمالا منجر به تعطیلی و یا کاهش تولید بسیاری از کارخانههای فولاد چین خواهد شد. بر اساس این گزارش، قیمت هر تن سنگآهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افت 2.2 درصدی به 40 دلار رسید. این کالای اولیه فولادسازی در حال ادامه دادن به روند نزولی خود از شروع سال 2016 است. بانک ANZ در این خصوص اعلام کرد که ضعف مجدد در بازار فولاد موجب سقوط بیشتر قیمت سنگآهن خواهد شد. سنگآهن در 11 دسامبر با سقوط به قیمت 37 دلاری، پایینترین سطح خود از سال 2008 را تجربه کرده بود. هر تن میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با افت 0.6 درصدی یکهزار و 739 یوان معامله شد. در میان تقاضای ضعیف در چین، صادرات فولاد این کشور در سال گذشته به رکورد 112.4 میلیون تنی رسید. میزان صادرات در ماه گذشته نیز با رشد 10.9 درصدی نسبت به ماه نوامبر 10.66 میلیون تن به ثبت رسید.

آمار گمرک نشان می‌دهد چین، بزگترین خریدار سنگ‌آهن دنیا، ماه گذشته 96.27 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده است. با احتساب این آمار میزان کل خرید چین در سال 2015 به 952.72 میلیون تن رسید که بیشترین واردات سالانه در طول تاریخ بوده است.

وانگ‌ دی تحلیلگر گروه سی‌آریو در پکن اعلام کرد:‌ «واردات سنگ‌آهن چین در ماه دسامبر معمولا زیاد بوده و هدف اصلی محموله‌های دریایی عرضه‌کنندگانی نظیر استرالیا و برزیل بوده است. به نظر من این نشانه تقویت تقاضا نیست، ما هنوز نشانه‌ای از بهبود تقاضای فولاد مشاهده نکرده‌ایم. برای سال جاری، انتظار می‌رود میزان عرضه از سوی استرالیا و برزیل همچنان افزایش پیدا کند.»

بر اساس گزارش رویترز، هر تن سنگ‌آهن تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با افت 1 درصدی 300 یوان (46 دلار) معامله شد. با توجه به تقاضای پایین سنگ‌آهن در میان تولیدکنندگان فولاد چین، ذخایر موادخام وارد شده به بنادر کشور هفته گذشته به 93 میلیون تن رسید. کم شدن تقاضای چین و اقدامات زیست‌محیطی سختگیرانه‌تر احتمالا منجر به تعطیلی و یا کاهش تولید بسیاری از کارخانه‌های فولاد چین خواهد شد. بر اساس این گزارش، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افت 2.2 درصدی به 40 دلار رسید. این کالای اولیه فولادسازی در حال ادامه دادن به روند نزولی خود از شروع سال 2016 است. بانک ANZ در این خصوص اعلام کرد که ضعف مجدد در بازار فولاد موجب سقوط بیشتر قیمت سنگ‌آهن خواهد شد. سنگ‌آهن در 11 دسامبر با سقوط به قیمت 37 دلاری،‌ پایین‌ترین سطح خود از سال 2008 را تجربه کرده بود.

هر تن میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با افت 0.6 درصدی یکهزار و 739 یوان معامله شد. در میان تقاضای ضعیف در چین، صادرات فولاد این کشور در سال گذشته به رکورد 112.4 میلیون تنی رسید. میزان صادرات در ماه گذشته نیز با رشد 10.9 درصدی نسبت به ماه نوامبر 10.66 میلیون تن به ثبت رسید.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا