ترکان: تا چند روز آینده تحریم ۱۱ ساله از اقتصاد ایران برداشته می‌شود

ترکان: تا چند روز آینده تحریم ۱۱ ساله از اقتصاد ایران برداشته می‌شود

مشاور رییس جمهور گفت: تا چند روز آینده تحریم ۱۱ ساله از اقتصاد ایران برداشته می‌شود و باید در اولین اقدام سریع و جدی اقدام به نوسازی فناوری کنیم .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، اکبر ترکان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان، گفت: تحریم ها باعث شد جایگا مناسب ایران در حوزه‌هایی چون خودرو، پتروشیمی و برق و فناوری نامتعادل شود. بنابراین باید بعد از تحریم‌ها در اولین اقدام سریع و جدی، به نوسازی فناوری بپردازیم.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم حجم بدهی‌های دولت بالا است و به 450 هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام احتیاج دارد اما بودجه فعلی عمرانی تنها 35 هزار میلیارد تومان است.سؤال اساسی این است که آیا با اجرای همه پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت همه بدهی‌های دولت، اقتصاد ایران جهش بزرگی می‌کند؟ آیا توجیه اقتصادی برای پروژه‌های عمرانی درنظر گرفته شده است؟ بعید است ایران پس از تسویه حساب بدهی‌ها و با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بتواند به رشد اقتصادی دست یابد.

مشاور رییس جمهور گفت: ترجیح دولت ایران این است که سرمایه به همراه سرمایه گذار خارجی وارد کشور شود. چرا که در کنار سرمایه گذار خارجی، مدیریت و فناری به کشور می‌آید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: امروز که در آستانه برداشته شدن تحریم‌ها هستیم، از اصفهانی‌ها می‌خواهم به عصر دیجیتال ورود کنند. امروزه استارتاپ‌ها حرف اول را می زنند و می‌توانند ما را به جلو پرتاب کنند. اصفهان ظرفیت فکری فوق العاده ایران است و باید وارد عصر فراصنعتی شود.

ترکان گفت: تا چند روز آینده تحریم ۱۱ ساله از اقتصاد ایران برداشته می‌شود و همه مقدمات کار فراهم است تا این ظلم طولانی و بلند مدت که آثار ویژه‌ای بر اقتصاد ایران گذاشته، خاتمه یابد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا