مجمع جهانی اقتصاد خبر داد

شمارش معکوس تا بزرگ‌ترین نشست اقتصادی جهان

شمارش معکوس تا بزرگ‌ترین نشست اقتصادی جهان

نشست سالانه داووس در روزهای 20 تا 23 ژانویه در سوئیس برگزار خواهد شد

به گزارش صدای اقتصاد، مجمع جهانی اقتصاد برای بهبود اوضاع اقتصادی دولت‌های جهان برنامه‌های نشست سالانه را از بیش از چهار دهه گذشته در نظر گرفته‌است. از آنجا که در جهان معاصر اقتصاد با سرعت بالایی دستخوش تغییر و نوسان می‌شود رهبران جهان باید دور هم جمع شوند و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند تا بتوانند آینده بهتری را رقم بزنند.

نشست سالانه داووس یکی از بهترین فرصت‌ها برای گرد هم آمدن رهبران بزرگ جهان است تا روش‌های خلاقانه‌ای برای بهبود اقتصاد جهان پیدا کنند. نشست داووس در شهری به همین نام واقع در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

نشست سالانه داووس یکی از بهترین فرصت‌ها برای گرد هم آمدن رهبران بزرگ جهان است تا روش‌های خلاقانه‌ای برای بهبود اقتصاد جهان پیدا کنند. نشست داووس در شهری به همین نام واقع در کشور سوئیس برگزار می‌شود

کلاوس شواب در سال 1971 تصمیم گرفت در این شهر زمینه را فراهم کند تا رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران اروپایی به میزبانی مجمع جهانی اقتصاد دور هم جمع شوند و عقاید خود را به اشتراک بگذارند.

سال گذشته نشست داووس در فاصله 21 تا 24ژانویه در همان محل همیشگی برگزار شد. امسال نیز در روزهای 20 تا 23 ژانویه یعنی کمتر از ده روز دیگر این نشست برگزار خواهد شد.

سی‌ان‌‌بی‌سی این نشست را دیدار مغزها با یکدیگر نامیده‌است. در نخستین نشست داووس تنها 440نفر از 30کشور دنیا با یکدیگر دیدار کردند اما در سال 2015 تعداد کشورها به 90 و تعداد شرکت‌کنندگان به 2500نفر رسید. بررسی‌های مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که در گذشته اکثر شرکت‌کنندگان مرد و از ایالات متحده امریکا بودند اما این وضعیت تغییر کرد و اکنون زنان بیشتری در این نشست شرکت می‌کنند. سال گذشته از آنجلا مرکل صدراعظم آلمان گرفته تا ماریسا میر مدیرعامل یاهو در این نشست شرکت کرده بودند.

داووس زمانی در جهان به عنوان یک مفهوم راه افتاد که کاپیتالیسم در حال تغییر و تحول در جهان بود. اکنون اوضاع به کلی تغییر کرده و داووس به محلی برای تبادل آرا و عقاید اقتصادی تبدیل شده‌است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا