کرباسیان خبر داد:

پیگیری جایزه صادراتی فولاد از دولت

پیگیری جایزه صادراتی فولاد از دولت

گروه صنایع معدنی >فولاد - دریافت جایزه صادراتی برای فولاد را از دولت پیگیر هستیم و با توجه به کاهش شدید قیمت جهانی فولاد و رسیدن بهای آن به حدود ۲۶۰ دلار و همچنین اختصاص ۱۵ درصدی جایزه صادراتی چین به محصولات صادراتی، ارزش واردات فولاد به دیگر کشورها برای کالاهای چینی بسیار پایین آمده است.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان گفت: نبود موازنه در زنجیره فولاد همواره یکی از دغدغه های دولت بوده و در سال جاری نیز کشور با کسری ۱۰ میلیون تنی گندله مواجه است، این در شرایطی است که برهم خوردن همین موازنه می تواند منجر به آسیب های جدی برای صنعت فولاد کشور شود، ضمن اینکه رقبا هم بیکار ننشسته و مدام با برنامه ریزی های خود تلاش دارند تا عرصه را برای فولاد صادراتی ایران تنگ تر کنند.

وی افزود: امیدواریم با راه اندازی طرح های جدید گندله سازی از سال آینده، شاهد ایجاد توازن در این بخش و رونق مجدد صادرات فولاد باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تلنبار شدن ۲.۷ میلیون تن محصولات فولادی در انبارها گفت: نبود موازنه در زنجیره فولاد در شرایطی است که این میزان محصولات در انبارها رسوب کرده است که باید زمینه را برای صادرات آنها فراهم کرد و با پرداخت جایزه، صادرات را رونق داد.

وی ادامه داد: دریافت جایزه صادراتی برای فولاد را از دولت پیگیر هستیم و با توجه به کاهش شدید قیمت جهانی فولاد و رسیدن بهای آن به حدود ۲۶۰ دلار و همچنین اختصاص ۱۵ درصدی جایزه صادراتی چین به محصولات صادراتی، ارزش واردات فولاد به دیگر کشورها برای کالاهای چینی بسیار پایین آمده است.

کرباسیان تصریح کرد: عوامل دیگری در برهم زدن تناسب قیمتی فولاد در بازارهای جهانی موثر بوده اند که از جمله آن می توان به تغییر نرخ روبل روسیه در مقابل دلار اشاره کرد که در ارزان تر شدن قیمت محصولات فولادی آنها تاثیرگذار بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا