نفت پس از 8 روز کمی بالا آمد/ نفت آمریکا 30 دلار

نفت پس از 8 روز کمی بالا آمد/ نفت آمریکا 30 دلار

امروز هر بشکه نفت برنت نیز با رشد 15 سنتی 31 دلار و 1 سنت معامله شد.

به گزارش نامه نیوز، رویترز نوشت، قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس‌اینترمدییت با رشد 30 سنتی به 30 دلار و 74 سنت رسید. روز گذشته هر بشکه نفت آمریکا پس از ثبت قیمت 29 دلار و 93 سنتی (پایین‌ترین قیمت از دسامبر 2003) در پایان روز 30 دلار و 44 سنت معامله شده بود. 

امروز هر بشکه نفت برنت نیز با رشد 15 سنتی 31 دلار و 1 سنت معامله شد. 

 آوتار ساندو، مدیر ارشد کالای فیلیپ‌فیوچر در سنگاپور اعلام کرد: «سطح 30 دلاری ممکن است سطح حمایتی فوری باشد ولی به نظر من این سطح کف قیمتی نخواهد بود.» آمار گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد که میزان ذخایر نفتی آمریکا در این هفته 3.9 میلیون بشکه کاهش یافته و به 480.071 میلیون بشکه رسید. این در حالی بود که تحلیلگران انتظار افزایش 2.5 میلیون بشکه‌ای را می‌کشیدند. بر اساس گزارش API ذخایر نفت خام آمریکا در مرکز تحویل کوشینگ، اوکلاهاما با سقوط 302 هزار بشکه ای مواجه شد.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، واردات نفت خام چین در ماه دسامبر با رشد 21 درصدی نسبت به ماه نوامبر و افزایش 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2014 مواجه شده است این موضوع یک نشانه دیگر از روند رو به رشد نفت خواهد بود.

با این حال پس از پیش‌بینی دولت آمریکا مبنی بر ادامه داشتن عرضه بیش از تقاضا تا انتهای سال 2017، چشم‌انداز نفت همچنان نزولی باقی مانده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد با برداشته شدن تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود افزایش تولید نفت ایران موجب افزایش عرضه مازاد در سال جاری شود. 

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که کاهش محدود در عرضه آمریکا در سال آینده و رشد ثابت در تقاضای جهانی منجر به کاهش عرضه بیش از تقاضا در نیمه دوم سال 2017 خواهد شد. با این حال نقش تنش‌های سیاسی را روی حمایت قیمتی نفت نمی‌توان انکار کرد. شب گذشته، ایران 10 ملوان نیروی دریایی آمریکا را به دلیل ورود به آب‌های ایران در خلیج فارس بازداشت کرد.

منبع: اقتصادنیوز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا