این آقا کلکسیون کارت اعتباری دارد!

این آقا کلکسیون کارت اعتباری دارد!

همه ما چند عدد کارت بانکی در جیب هایمان داریم که شاید از زیاد بودن آنها ناراحت هم باشیم؛ اما تا به حال به این فکر کرده‌ بودید که می‌توان کلکسیونی از کارت‌های اعتباری را جمع کرد؟

کار کردن با کارت‌های اعتباری برای والتر کاوانا مانند یک کابوس شبانه است! کسی که نزدیک به ۱۵۰۰ کارت اعتباری استفاده نشده و به نام خودش را نگه داشته و توانسته برای این‌کار نامش را در کتاب‌های گینس ثبت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «آقای پلاستیک!» ۷۲ سال دارد و به دلیل داشتن این عنوان و رکورد گینس و البته بزرگترین کیف پول دنیا از خودش بسیار راضی است. او می‌تواند همزمان ۸۰۰ کارت را همراه خودش حمل کند، اما معمولا این کار را نمی‌کند چون نگران گم شدن کارت‌هایش است.

کاوانا می‌گوید کار جمع کردن این کارت‌ها را از اواخر دهه ۶۰ میلادی شروع کرده است و توضیح می‌دهد: من و یکی از دوستانم با هم قرار گذاشتیم که تا پایان همان سال کارت‌های اعبتاری را جمع کنیم و هرکسی که بیشترین تعداد را جمع کند، برنده می‌شود و بازنده باید شام بدهد، در پایان سال من ۱۴۳ کارت و دوستم ۱۳۸ کارت که من برنده شدم. بعد از این پیروزی، من تصمیم گرفتم که این کلکسیون عجیب را نگه دارم و کارت‌های دیگری را از ایستگاه‌های گاز، هواپیمایی و حتی بستنی فروشی در تکزاس جمع‌آوری کردم، کارت‌هایی با اعتبار کم و محدود.

در میان کلکسیون کاوانا حتی کارت‌های قدیمی از زمانی که کارت‌های اعتباری کاغذی یا آلومینیومی بودند دیده می‌شود.

البته کاوانا حساب کارت‌هایش را هم خیلی خوب دارد و با اینکه تعداد آن‌ها خیلی زیاد است، اما اگر یکی از آن‌ها گم یا جابه جا شوند، حتما متوجه می‌شود.

این کلکسیونر هرگز دست از جمع کردن کارت‌های اعتباری نکشیده است و از سال ۱۹۷۱ رکود کتاب گینس در این زمینه را به نام خودش ثبت کرده است و همچنین اطلاعات مختلفی که درباره هدفی که دنبال می‌کند را جمع آوری کرده و وقتی برای سازمان یا نهاد جدیدی درخواست می فرستد، این کاغذها را هم ضمیمه می‌کند تا حتما کارت اعتباری را برایش صادر کنند.

با توجه به این تعدا کارت اعتباری، کاوانا در هر لحظه به ۱.۷ میلیون دلار دسترسی دارد، با این‌حال تنها از یک کارت استفاده می‌کند و مبلغ آن‌را هر ماه می‌پردازد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا