در بازار جهانی

طلا در برابر دلار عقب نشست

طلا در برابر دلار عقب نشست

طلای جهانی با صعود دلار و بهبود بازارهای سهام که جذابیتش به عنوان دارایی مطمئن را کمتر کرد، با کاهش بیشتر قیمت روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد کاهش، به 1084 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.05 درصد کاهش، به 1084 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان روز سه شنبه 11 دلار یا یک درصد کاهش یافت و به 1085 دلار رسید.

بازارهای سهام آسیا با اقدامات اخیر چین برای تثبیت یوان از ریزش گسترده اخیر خود احیا شدند. قیمت طلا هفته گذشته با تشدید نگرانی سرمایه گذاران نسبت به دورنمای اقتصاد چین و ریزش بازارهای سهام جهان که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را افزایش داد، 3.6 درصد صعود کرد که بزرگترین رشد هفتگی در چهار ماه گذشته بود اما با بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران، طلا در چهار روز گذشته با کاهش قیمت روبرو شده است.

از سوی دیگر تحلیلگران بازار به احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه مارس اشاره کرده اند که دومین افزایش نرخها خواهد بود و به قوی‌تر شدن دلار منجر می‌شود و قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

شاخص دلار که قدرت ارز آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ می‌سنجد، روز سه شنبه 0.3 درصد صعود کرد و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 0.6 درصد صعود داشته و کالاهایی مانند طلا که به این ارز معامله می‌شوند را تحت فشار قرار داده است.

با اینهمه تحلیلگر بازار کیتکو اقدام سرمایه گذاران در سودبری از طلا را عامل کاهش اخیر قیمت این فلز برشمرده و پیش بینی کرده است طلا با وجود کاهش اخیر، بالای 1086 دلار باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، روز دوشنبه 2.1 تن افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 13.82 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 837 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.02 درصد افزایش، به 470 دلار رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا