اوباما بهترین رئیس‌جمهور امریکا در زمینه کنترل بازار بورس بوده‌است

اقتصاد اوباما در 10 نمودار

اقتصاد اوباما در 10 نمودار

هیتر لانگ/گزارشگر

به گزارش صدای اقتصاد، سی‌ان‌ان مانی در 10 نمودار به وضعیت اقتصاد امریکا از زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما تا کنون پرداخته‌است.

1. باراک اوباما در تاریخ 20ژانویه 2009 به ریاست‌جمهوری امریکا رسید. آن زمان میانه رکود بزرگ بود. در آن هنگام بیکاری به اوج خود رسیده بود و شغل‌ها یکی‌یکی در حال از بین رفتن بود. در آن زمان کسی انتظار بهبود وضعیت اقتصاد را نداشت. نرخ بیکاری در ایالات متحده امریکا در اکتبر 2009 به 10.3درصد رسیده بود که در 26سال گذشته‌اش بی‌سابقه بود. (البته بعداً اظهار شد که 10درصد بوده‌است).

امروز نرخ بیکاری در ایالات متحده امریکا به 5درصد رسیده‌است. این سطحی طبیعی است که اقتصاددانان آن را به عنوان اقتصاد سالم ارزیابی می‌کنند.

2.در اوایل سال 2009 ایالات متحده امریکا در هر ماه 800هزار شغل از دست داده بود. کنگره به همراه اوباما تصمیم گرفت اقداماتی برای رونق و تحرک اقتصادی انجام دهد و برای تشویق شرکت‌ها میزان مالیات را کاهش بدهد. فدرال رزرو نیز اقداماتی را در پیش گرفت که اقتصاد را بهبود ببخشد.

به این ترتیب به صورت آهسته و تدریجی نرخ استخدامی افزایش یافت. در نهایت در ماه می سال 2014 بالاخره ایالات متحده امریکا به نرخ 8.7میلیون استخدامی سابق بازگشت. البته بیکاری اخیراً دوباره مسیری صعودی را در پیش گرفته‌است. دو سال گذشته برای وضعیت شغل در ایالات متحده امریکا بهترین سال‌ها از 1999 تا کنون بوده‌است.

3.یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که به اوباما وارد می‌شود در زمینه رشد اقتصادی امریکاست. تاریخ نشان می‌دهد رشد اقتصادی امریکا به طور متوسط باید 3درصد یا بیشتر باشد.

رکود بزرگ اقتصادی تأثیر بسیار بدی روی اقتصاد امریکا داشت. از آن به بعد اقتصاد امریکا هر سال کمی بیشتر از 2درصد رشد کرده‌است. فدرال رزرو پیش‌بینی کرده‌است که رشد اقتصادی به 2.1درصد برسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا