ریزش طلا به چهارمین روز رسید

ریزش طلا به چهارمین روز رسید

با اوج‌گیری مجدد بازار سهام و تقویت دلار، طلا در معاملات روز چهارشنبه باز هم افت قیمت داشت و در بازگشت خود به کانال 1000 دلاری، تثبیت شد.

به گزارش رویترز، در پی تلاش چین برای تثیبیت ارز، سهام آسیا به پایین‌ترین سطح چهار سال اخیر خود رسیده بود. صعود دیرهنگام سهام انرژی و بیوتکنولوژی موجب شد تا شاخص اس‌اندپی برای دومین روز متوالی رشد داشته باشد و شاخص اف‌تی‌اس‌ای نیز پس از چهار جلسه سقوط، برای اولین بار رشدی 1.1 درصدی را تجربه کند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه با افتی 0.1 درصدی معادل یکهزار و 85 دلار و 20 سنت معامله شد. شو جیانگ، تحلیلگر طلای گروه شاندونگ اعلام کرد: «بازار در حالت انتظار است، احتمالا در ماه مارس، فدرال‌رزرو دومین افزایش نرخ بهره را انجام خواهد داد. این موضوع باعث قدرتمندتر شدن دلار شده و قیمت طلا احتمالا با فشار بیشتری مواجه خواهد شد.»

رشد فلز زرد در اوایل ژانویه باعث شد تا طلا به بالاترین قیمت 9 هفته‌ای خود برسد. فدرال‌رزرو در دسامبر سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد و اعلام کرد که در سال 2016 نرخ بهره را بازهم افزایش خواهد داد.
 
پس از اینکه مداخله مقامات چینی به سقوط یوان خاتمه داد، رشد ین و یورو به طور موقت متوقف شده و دلار به یک ثبات نسبی رسید. آمار نشان می‌دهد که دارایی‌ها در بزرگترین صندوق معاملاتی طلا روز دوشنبه 2.1 تن افزایش داشته است. چین در آغاز سال جاری معامله بین‌ بانکی طلا را راه‌اندازی کرده است که بخشی از یک حرکت گسترده‌تر به منظور بازکردن بازار شمش کشور و افزایش سرمایه‌گذرای‌های مالی در بزرگترین مصرف کننده فلزات گرانبها در دنیا بوده است.

در میان فلزات گرانبهای دیگر، پالادیوم با اندکی تغییر، 471 دلار و 30 سنت به ازای هر اونس معامله شد. هر اونس نقره با رشدی 0.2 درصدی 13 دلار و 82 سنت معامله شد و قیمت هر اونس پلاتین با افزایش 0.6 درصدی به 837 دلار و 53 سنت رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا