سایه سنگین شاسی بلندها بر ستاره‌های نمایشگاه دیترویت

سایه سنگین شاسی بلندها بر ستاره‌های نمایشگاه دیترویت

کوپه بوییک آویستا، رودستر مرسدس و جنسیس جی 90 هیوندای در میان جذاب‌ترین مدلهای جدید به نمایش درآمده در نمایشگاه خودروی دیترویت قرار دارند با اینهمه این خودروها یک مشکل مشترک دارند.

به گزارش ایسنا، اگرچه تماشای این خودروهای جذاب علاقمندان دنیای خودرو را به هیجان می‌آورد اما وقتی صحبت از خرید خودرو باشد، مصرف کنندگان به سراغ شاسی بلندهای جادار می‌روند.

در سال 2015 که بهترین سال تاریخ صنعت خودروی آمریکا بود، فروش خودروهای سواری 2.2 درصد کاهش یافت در حالیکه فروش پیکاپ، مینی ون و شاسی بلند 13 درصد صعود کرد. طبق آمار شرکت تحقیقاتی اوتو دیتا، فروش شاسی بلندهایی مانند بوییک انکور و ب ام و ایکس 5 با افزایش 19 درصدی روبرو شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این پارادوکس در نمایشگاه امسال دیترویت هم به چشم می‌خورد. مرسدس بنز رودستر SLC را با تبلیغات زیادی رونمایی کرد در حالیکه سال گذشته فروش خودروهای سواری مرسدس در آمریکا کاهش و فروش شاسی بلندها افزایش داشت.

هیوندای هم معرفی مدل جدید در این نمایشگاه را به سدان G90 برند لوکس جنسیس اختصاص داد. ورود به بازار لوکس هرگز کار ساده ای نبوده اما هیوندای با این مدل امیدوار است قلب خریداران خودروهای لوکس را تصاحب کند. صندلی‌های این خودرو به 22 شکل مختلف قابل تنظیم هستند و موتور V-8 آن 420 اسب بخار قدرت دارد.

برند لکسوس شرکت تویوتا موتور هم کوپه اسپورت LC 500 را معرفی کرد که در مدت 4.5 ثانیه سرعتش از صفر به حدود 100 کیلومتر می‌رسد و قیمتش از حدود 100 هزار دلار آغاز می‌شود. این مدل در سال 2017 روانه بازار می‌شود.

خودروهای قدرتمند بایستی فروش خوبی داشته باشند. قیمت نفت خام به حدود 31 دلار در هر بشکه رسیده که پایین‌ترین سطح در 12 سال گذشته است و باعث شده قیمت هر گالن بنزین در آمریکا به کمتر از دو دلار برسد.

اما ارزان شدن بنزین به برندهای لوکس در فروش مدلهایشان کمکی نکرده است. به عنوان مثال E-Class مرسدس بنز که از حدود 53 هزار دلار آغاز می‌شود پایین 50 هزار دستگاه فروش داشته که 25 درصد کاهش را نشان می‌دهد. فروش BMW 5 Series با 16 درصد کاهش به 44 هزار خودرو رسید و سدان CTS کادیلاک کمتر از 20 هزار دستگاه فروش داشت که 37 درصد کاهش داشت.

بیل فورد، رییس هیات مدیره فورد موتور عدم معرفی مدلهای شاسی بلند را به نامناسب بودن زمان نسبت داده و اظهار کرده است: بخش شاسی بلند رشد سریعی داشته و مدلهای زیادی تکثیر شده اند.

فورد که قصد دارد مدل برونکو را بازگرداند، چهار مدل شاسی بلند جدید دارد که ظرف چهار سال آینده عرضه می‌شود و شامل به‌روزرسانی مدلهای کنونی است اما در این نمایشگاه فورد تنها یک مدل سدان از خانواده فوژن را نمایش می‌دهد.

بوییک هم شاسی بلند جدیدی برای نمایش در دیترویت داشت که حداقل برای آمریکایی‌ها جدید بود. این شاسی بلند که بوییک انویژن نام دارد، امسال از چین وارد خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا