در گفت و گو با نامه نیوز مطرح شد؛

تحلیل الیاس نادران از اقتصاد ایران در پسا برجام/ وضعیت معیشتی مردم بدتر می‌شود

تحلیل الیاس نادران از اقتصاد ایران در پسا برجام/ وضعیت معیشتی مردم بدتر می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید اگر برجام به درستی اجرا شود قطعا بروی بازار نفت تاثیر می گذارد و قیمت ها را نیز پایین می آورد و وضعیت درآمدی دولت آسیب می بیند.

به گزارش نامه نیوز، روز گذشته یک مقام آگاه در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز جزئیاتی از روز اجرای برجام ارائه کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود گفت که از روز جمعه برجام وارد روز اجرا می‌شود و بر این اساس لغو تحریم‌های غرب علیه ایران اجرایی خواهد شد.

همچنین ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز روز گذشته از آزاد شدن 30 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده در هفته آینده (به محض اجرای برجام) خبر داد و گفت: کل پول‌های بلوکه شده 30 میلیارد دلار است که آزاد خواهد شد و بانک مرکزی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

وی افزود: با اجرای برجام و آزاد شدن منابع ارزی بانک مرکزی و ایجاد ارتباطات بانکی مناسب با سایر کشورها وضعیت بسیار مناسب‌تری در بازار ارز خواهیم داشت.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید مطالباتی که وصول می‌شود پول خود بانک نیست، بلکه این پول مردم است و دو مرتبه به درون شبکه بانکی بازمی‌‌گردد. تا منابع بانک‌ها به صورت کامل در خدمت اقتصاد کشور قرار گیرد.

در حالی که تا پایان هفته جاری برجام اجرایی خواهد شد الیاس نادران ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نامه نیوز به تحلیل آینده اقتصاد ایران پرداخته است.

وی در مورد اینکه تا چه اندازه می توان بعد از اجرای برجام به بهبود اوضاع اقتصادی کشور امیدوار بود گفت: اگر برجام به درستی اجرا شود قطعا بروی بازار نفت تاثیر می گذارد و قیمت ها را نیز پایین می آورد و وضعیت درآمدی دولت آسیب می بیند .

وی تاکید کرد: البته تنها وضعیت درآمدی دولت آسیب نمی بیند بلکه وضعیت معیشتی مردم نیز به شدت دچار مشکل می شود و وضعیت اقتصادی مردم بدتر می شود.

نادران تصریح کرد: اگر برجام نیز اجرا نشود که وضعیت تغییر نمی کند و اتفاق فوق العاده ای نمی افتد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا