صدور 3.2 میلیون تن مواد معدنی و صنایع معدنی از منطقه ویژه خلیج فارس

صدور 3.2 میلیون تن مواد معدنی و صنایع معدنی از منطقه ویژه خلیج فارس

دنیای معدن - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: در 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال در مجموع بیش از سه میلیون و 252 هزار تن انواع مواد معدنی و محصولات صنایع معدنی به ارزش بیش از 610 میلیون و 222 هزار دلار به خارج صادر شد.

مسعود هندیان افزود : از کل صادرات انجام شده، افزون بر 2 میلیون و 25 هزار تن مربوط به صادرات انواع مواد معدنی شامل سنگ آهن ریز دانه، درشت دانه و کنسانتره بود که از طریق اسکله منطقه ویژه صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در دوره مذکور بیش از یک میلیون و 227 هزار تن انواع محصولات صنایع معدنی شامل اسلب، شمش آلومینیوم، آهن اسفنجی، ورق های رول و شمش روی صادر شده است.
منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از شرکت های تابعه ایمیدرو محسوب می شود که یکی از اهداف آن ایجاد زمینه تولید و صادرات مواد معدین و صنایع معدنی به بازارهای هدف است. 
به گفته هندیان در مدت 9 ماه امسال، صادرات صنایع معدنی شامل 52 هزار و 795 تن اسلب، 59 هزار و 823 تن شمش آلومینیوم، 2 هزار و 314 تن شمش روی، 200 تن شمش فولاد و یک میلیون و 111 هزار و 981 تن ورق های رول بود.

به گفته وی بر این اساس تراز تجاری منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال 94 نسبت به مدت یاد شده در سال 93 مثبت شده است.
 هندیان همچنین مجموع میزان تولیدات صنایع معدنی توسط واحدهای فعال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در 9 ماهه امسال را در مجموع 2 میلیون و 832 هزار و 905 تن ذکر کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه  با اشاره به  شاخص های کمی این مجموعه از جمله زیرساخت ها گفت:  اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی با ظرفیت 12 میلیون تن، آب شیرین کن ها، سیستم مکانیزه تخلیه واگن، آماده سازی سایت توسعه، استاندارد سازی الگوهای زیست محیطی، تمدید گواهینامه های ایزو از موسسات بین المللی در پنج سال اخیر، آموزش نیروی انسانی کارآمد و موفقیت شرکت های مستقر در کسب بازارهای هدف موجب شده تا صاحبان سرمایه و صنعت در دو بعد " تولید و صادرات "در این منطقه موفق باشند.

وی  درباره علل افزایش میزان صادرات در منطقه گفت: این موفقیت ها به دلیل جذب سرمایه گذاری های جدید، جاری شدن فرهنگ بومی سازی، تقویت منابع انسانی و پیاده سازی مدل های مدیریت در فرآیند استاندارها است.
هندیان افزود: خانواده منطقه ویژه خلیج فارس می کوشد با بهره مندی از دانش مجامع علمی کشور و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک مسیر تولید و چالش های فراروی آن را شناسایی و نسبت به ارتقاء ارائه خدمت تا حصول نتیجه و ثبت مدل های آماری برای جلب سرمایه گذاری با هدف تحقق اهداف بلند مدت و رونق اقتصاد استان و کشور اقدام کند .

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا