رئیس ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت گاز ایران خبر داد

دودکش‌ها عامل 73درصد مرگ‌های خاموش در ایران

دودکش‌ها عامل 73درصد مرگ‌های خاموش در ایران

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز ایران با اشاره به اهمیت دودکش بخاری‌ها گفت: 73درصد مرگ‌های خاموش در ایران به دلیل نقص در دودکش‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در سمنان، محمدرضا یوسفی‌پور در حاشیه همایشHSE پیمانکاران شرکت گاز استان سمنان افزود: 13 درصد مرگ و میرها نیز ناشی دی‌اکسید کربن یا اصطلاحا مرگ‌های خاموش در اثر عدم تهویه مناسب هوا و به‌ویژه در سوئیت‌های کوچک که در تهران به وفور وجود دارند، 9 درصد به دلیل نقص لوازم گازسوز و حدود 5 درصد نیز به دلیل استفاده از لوازم گازی پخت‌و پز غذا به جای سیستم گرمایشی است.

وی، با بیان اینکه حوادث گازی در بخش پیمانکاری بسیار ناچیز و کمتر از انگشتان دست است، افزود: عمده سوانح گازی در ایران در بخش گاز خانگی رخ می‌دهد.

یوسفی‌پور، نظارت سازمان نظام مهندسی را مهم ارزیابی کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران با وجود اینکه براساس قانون وظیفه‌ای در قبال حوادث گازی بخش مشترکین ندارد اما فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی متعددی در این بخش داشته است.

او با اشاره به اینکه در آستانه 50 سالگی شرکت ملی گاز قرار داریم، از تعهد این شرکت برای برگزاری 15 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای پیمانکاران خبر داد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا