اسدالله عسگراولادی توضیح می دهد: دلیل افزایش قیمت دلار چه بود؟

اسدالله عسگراولادی توضیح می دهد: دلیل افزایش قیمت دلار چه بود؟

اقتصاد > بازرگانی - اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین درباره افزایش قیمت دلار در بازار آزاد توضیح می دهد.

قیمت دلار ظرف چند روز گذشته وارد کانال 3700 تومانی شد و همین اتفاق کافی بود تا گمانه زنی هایی درباره شیب صعودی قیمت دلار عنوان شود. اتفاقی که با کاهش قیمت این ارز معتبر جهانی ظرف روزهای دوشنبه و سه شنبه تا حد زیادی وارد فاز تازه تری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در همین رابطه اسدالله عسگراولادی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین که از فعالان اقتصادی شناخته شده نیز هست، گفت:« اگر برجام موفق بشود و تحریم ها برداشته شوند و آمریکایی ها از لجبازی دست بردارند ارز ساکت تر خواهد شد اما اگر این اتفاقات نیفتند واقعا نمی دانم ارز چه خواهد شد، این موضوع ارتباط بسیار مهمی به توافق هسته ای صورت گرفته و اجرای برجام دارد اگر اجازه فروش نفت به ما داده شود و تحریم های نفتی برداشته شوند و سوئیفت بانکی حل شود می توان پیش بینی کرد که قیمت ارز کاهش یابد. » 

او ادامه داد:« پایین بودن قیمت نفت اشکالی ندارد و تاثیری نخواهد داشت اگر که اجازه فروش نفت را داشته باشیم مشکل اصلی الان ما تحریم های نفتی و عدم اجازه فروش نفت است که باعث شده قیمت ارز افزایش پیدا کند، در حال حاضر وضع مالی دولت خوب نیست اگر بتواند نفت را بفروشد و سوئیفت را باز کند و فاینانس های بین المللی را راه بیندازد قیمت ارز پایین خواهد آمد اما اگر تحولات اتفاق نیفتد شرایط بسیار سخت خواهد شد.» 

این فعال اقتصادی اعتقاد دارد اصلا  نمی توان قیمت ارز را پیش بینی کرد:« اصلا نمی توان پیش بینی کرد. من حق پیش بینی را به خودم نمی دهم.» 

3939

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا