رئیس‌ جمهور سوریه احوال پرس رهبر و رئیس جمهور شد

مذاکرات وزیر کشور و بشار اسد

مذاکرات وزیر کشور و بشار اسد

رئیس جمهور سوریه و وزیر کشور در دمشق دیدار و از کارشنکی برخی طرف ها در روند حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه و حمایت از ترورریسم تکفیری به شدت انتقاد کردند.

دو طرف در این دیدار درباره روابط راهبردی و مستحکم ایران و سوریه و همکاری های گسترده بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه مبارزه با تروریسم که همه منطقه و خارج از آن را تهدید می کند، گفت وگو کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بشار اسد و رحمانی فضلی خاطرنشان کردند که روابط مستحکم تهران ودمشق و مبارزه آنها با تروریسم در حالی است که برخی کشورها وطرف های منطقه ای وبین المللی مانع تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و ایجاد حل مسالمت آمیز بحران سوریه می شوند وهمچنان از تروریست ها حمایت و پوشش لازم را برای آنها ایجاد و به منظور ایجاد بحران در منطقه اقدام می کنند.

رئیس جمهور سوریه در ابتدای این دیدار که محمد ابراهیم الشعار وزیر کشور و محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه و اعضای هیات ایرانی حضور داشتند، از رحمانی فضلی جویای احوال حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکترحسن روحانی رییس جمهوری شد و برای آنان آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

بشار اسد، تقدیر ملت سوریه از مواضع ایران در حمایت از مبارزه و رویاروئی سوریه با تروریسم را ابراز و تاکید کرد که کشورهای دوست و در راس آنها ایران و روسیه نقش مهمی در تقویت مقاومت و پایداری سوری ها در پنج سال گذشته و پیروزی های آنها در جنگ سرنوشت ساز علیه تروریسم تکفیری داشته اند و این روند می تواند تا حدود زیادی در ترسیم نقشه جدید جهان موثر باشد.

رئیس جمهور سوریه اظهارداشت: جنگ کنونی علیه سوریه باعث شد تا روابط دوستانه دو کشور بیش از گذشته تقویت شده و دو کشور دوست و برادر در کنار همدیگر قرار گیرند.

وی تاکید کرد که کمک ها وحمایت های جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی و پایداری دولت و ملت سوریه نقش اساسی داشته است و سفر شما به سوریه پیامی سیاسی دارد و نشان می دهد ایران در کنار سوریه ایستاده است .

وزیر کشور ایران هم بر عزم راسخ و ثبات قدم رهبری ، دولت وملت ایران برای ایستادن در کنار سوریه تاکید کرد و آن را ناشی از ایمان و اعتقاد دانست.

رحمانی فضلی گفت که معتقدیم ملت سوریه وارد یک جنگ سخت جهانی شده که ابزار آن تروریست ها ، تندروها و اندیشه تاریک تکفیری است و این خطر از مرزهای سوریه و منطقه فراتر رفته است.

وی با ابراز خرسندی از سفر به سوریه و دیدار با رییس جمهور این کشور تاکید کرد که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری ایران به رییس جمهوری سوریه بسیار علاقه مند هستند و همواره بر کمک و حمایت های همه جانبه به دولت و ملت سوریه تاکید می کنند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شما را رییس جمهوری شجاع ، با تدبیر و تلاشگر می دانند.

وزیر کشور ایران با بیان اینکه حامل سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ایران برای بشار اسد است، گفت : دکتر روحانی همواره از شخصیت شما تجلیل وبه خیر و خوبی از شما یاد می کند.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که سال جدید میلادی برای دولت و ملت سوریه و شخص رییس جمهور این کشور سال پیروزی نهایی باشد .

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ساعتی قبل دمشق پایتخت سوریه را با بدرقه رسمی « محمد ابراهیم الشعار» همتای لبنانی به مقصد تهران ترک کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا