مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه خبر داد

رشد 22 درصدی اکتشافات مس در 9 ماهه امسال

رشد 22 درصدی اکتشافات مس در 9 ماهه امسال

مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه شرکت ملی صنایع مس گفت: در 9 ماهه امسال امور اکتشافات و توسعه با رشد 22 درصدی در کل کشور 53209 متر حفاری انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، بابک بابائی با اشاره به برنامه تنظیم شده برای اکتشافات در سال جاری اظهار کرد: بر اساس این برنامه 55 هزار متر حفاری در سال 94 در نظر گرفته شده بود در حالی که جلوتر از برنامه پیش بینی شده حرکت کردیم و با رشد 22 درصدی در 9 ماهه امسال در کل کشور 53 هزار و 209 متر حفاری انجام شد.

وی افزود: از این میزان حفاری صورت گرفته 42 هزار و 083 متر سهم استان کرمان و 11 هزار و 126 متر سهم استان آذربایجان شرقی است.

بابائی اظهار کرد: کل آنالیز نمونه‌های حفاری صورت گرفته در 9 ماهه سال جاری 16 هزار و 898 نمونه بوده است که از این مقدار 11 هزار و 351 نمونه در استان‌های مرکزی و جنوبی و 5 هزار و 547 در استان های شمالی و شمال غرب بوده است.

وی در ادامه در خصوص سایر اقدامات انجام شده در این مناطق تصریح کرد: همچنین طی 9ماهه امسال ، مطالعات زمین‌شناسی و آلتراسیون، ژئوفیزیک و ژئوشیمی و پیش امکان سنجی و ارزیابی ذخیره انجام شده و گزارش کامل آنها دریافت شده است.

مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه درباره فعالیت‌های اکتشافی انجام شده در استان‌های کشور طی نه ماهه سال 94 گفت: در این بازه زمانی فعالیت های اکتشافی در استان های کرمان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در میان استان‌ها، استان کرمان دارای بیشترین منطقه و محدوده اکتشافی است، اظهار کرد: گروه، زاورک، دره حمزه، باغ گلان، لردخیزان، رضی‌آباد، کوه کله سیاه، بیدستر، ایجو، میدوک، سرمشک، ده‌زیارت، سین آباد، بنه ریزان، دره آلو، چاه فیروزه و دره‌زار مناطق و محدوده های اکتشافی در این استان است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا