مصرف 70 درصد گاز تولیدی ایران در بخش خانگی

مصرف 70 درصد گاز تولیدی ایران در بخش خانگی

رئیس سلامت،‌ ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه عمده حوادث گاز در بخش خانگی اتفاق می‌افتد به پرحادثه‌ترین استان‌ها در بخش خانگی اشاره کرد و گفت: استان‌های خراسان شمالی، سمنان و خوزستان بیشترین حوادث را در این بخش طی سال‌جاری در سطح کشور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سمنان، محمدرضا یوسفی‌پور در همایش HSE پیمانکاران شرکت گاز استان سمنان، با بیان اینکه تعدد حوادث در چند سال اخیر همواره سیر نزولی داشته، اظهار کرد: استان همدان کمترین حادثه را در حوادث گازی بخش خانگی داشته و بعد از آن خراسان رضوی کمترین حادثه را داشته است.

وی با اشاره به توزیع حوادث گازی در کشور، خاطرنشان کرد: نشت گاز با 42 درصد بیشترین عامل حوادث گازی کشور را به خود اختصاص دادند و حفاری، برخورد، برق گرفتگی و فضای بسته نیز چهار عامل اصلی فراوانی حوادث گازی بعد از نشت گاز در کشور بودند.

یوسفی‌پور با تحلیل آماری حوادث در ایران به پایین بودن حوادث گازی در کشور اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر سالانه بیش از 20 هزار نفر تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای داریم و سالانه حدود 6000 نفر به دلیل حوادث ناشی از برق‌گرفتگی جان خود را از دست می‌دهند، اما سهم حوادث گازی در کل کشور رقمی در حدود 300 نفر است که در قیاس با آمار مرگ و میر حوادث رقم بسیار پایینی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در سطح کشور 304 نفر به دلیل حوادث ناشی از گاز جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز نسبت به وقوع یک حادثه نیز بسیار حساس است و از این رو به انحاء مختلف می‌کوشد که حجم سوانح گازی در کشور به کمترین میزان ممکن برسد.

صنعت گاز خطرناک‌ترین صنعت بعد از صنعت هسته‌ای

او با بیان اینکه صنعت گاز خطرناک‌ترین صنعت جهان بعد از صنعت هسته‌ای است، افزود: با توجه به گسترگی صنعت گاز در ایران به جرات می‌توان گفت که صنعت گاز در ایران خطرناک‌ترین صنعت کشور محسوب می‌شود.

به گفته رئیس سلامت،‌ ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت ملی گاز ایران 70 درصد گاز تولیدی ایران در بخش خانگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا