تامین مالی ۲هزار میلیارد تومانی سایپا از طریق بورس کالا

تامین مالی ۲هزار میلیارد تومانی سایپا از طریق بورس کالا

در حالیکه براساس آخرین خبرها، مذاکرات بورس کالای ایران و شرکت خودروسازی سایپا برای تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی این شرکت از طریق انتشار گواهی مشارکت خودرو در جریان است، مدیر عامل کارگزاری باهنر مزایای این طرح را تشریح کرد.

 

مدیر عامل کارگزاری باهنر گفت: گواهی مشارکت یا همان حواله های خرید خودرو در تامین مالی تولید کنندگان نقش بسزایی دارد و به علاوه می تواند حاشیه ریسک تولید کنندگان را کاهش داده و دامنه قیمت را در بازار کاهش دهد.
محمود حسینی پور در خصوص مزیت انتشار حواله های خودرو در بورس کالا اظهارکرد: استفاده از ابزار های نوین می تواند به نقع تولید کنندگان بوده و به تبع آن رشد بازار سرمایه را به دنبال داشته باشد.
مدیر عامل کارگزاری باهنر  با اشاره به جزئیات حواله های خرید خودرو برای مشتریان تصریح کرد: حواله های خرید خودرو براساس ارزش های معینی فروخته می شود و خریداران با یک درصد مشخصی بهره وارد بازار می شوند که این شرایط می تواند جذابیت لازم را برای بازار ایجاد خواهد کرد که به نفع خریدار و فروشنده خواهد بود.
حسینی پور با بیان مزیت های تامین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به بانک اظهار کرد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه بهره کمتری نسبت به بانک داشته و به علاوه تامین مالی از طریق بازار سرمایه سقف و محدودیتی ندارد در حالی که بانک ها برای تامین مالی تولید کنندگان با محدودیت مواجه هستند و این امر موجب شده تا تامین مالی از طریق بازار سرمایه به نفع رشد و جذابیت بازار شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه هزینه کمتری نسبت به بانک ها برای تولید کنندگان دارد و در مجموع ایجاد این گونه حواله ها به نفع دو طرف معامله خواهد بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا