فعالیت مجرمانه یک معدن، بیخ گوش کرج

فعالیت مجرمانه یک معدن، بیخ گوش کرج

گروه معادن - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز، فعالیت معدن باغستان را یک اقدام مجرمانه زیست محیطی دانست که خطرات زیادی را برای شهر کرج به وجود آورده است.

به گزارش ماین نیوز، حسین محمدی اظهار کرد: این معدن در سال 86 مجوز فعالیت گرفته که در ادامه فعالیت، یک بار پلمب ولی مجددا بازگشایی شده است. در گذشته ضوابطی برای بهره برداری از معادن داشتیم که فعالیت یک معدن استعلام از محیط زیست را لازم داشت ولی متاسفانه در دولت گذشته این ضوابط تقریبا به گونه‌ای اصلاح شد که در خارج از مناطق چهارگانه سازمان صنعت و معدن الزامی نیاز به استعلام از محیط زیست ندارد.

مدیرکل محیط زیست البرز با انتقاد از ادامه فعالیت این معدن مشرف به شهر کرج گفت: با توجه به قوانین و مقرراتی که به حریم شهرها حاکم بوده، ایجاد تاسیسات و بنای معدن در حریم شهرها ممنوع است بنابراین سوال اینجاست که چرا کسانی که متولی حریم شهر هستند، از فعالیت این معدن جلوگیری نمی‌کنند.

وی به توضیحاتی درباره اقدامات محیط زیست برای جلوگیری از ادامه کار معدن باغستان پرداخت و گفت: محیط زیست گزارشی از تخریب و آلودگی زیست محیطی که این معدن به وجود آورده آماده کرده و به دادستانی ارائه شد و حدود دو روز معدن تعطیل بود، ولی از سوی شعبه رسیدگی کننده مجدد فک پلمب شد.

محمدی افزود: حریم مشرف به شهرها به عنوان ذخیره کننده و تامین کننده منابع آب محسوب می‌شوند و این حریم‌ها باید حفظ شوند. به اعتقاد محیط زیست کاری که در آنجا انجام می‌شود فعالیت مجرمانه است و اکنون دنبال آن هستیم که بتوانیم از فعالیت این معدن جلوگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در پایان گفت: معدن باغستان در دهانه آبریز شهر کرج قرار دارد و ادامه فعالیت آن در آینده ممکن است یک حادثه وخیم را برای کرج در پی داشته باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا