عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم:

دولت بایدلایحه بودجه سه دوازدهم ارائه کند

دولت بایدلایحه بودجه سه دوازدهم ارائه کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم در خصوص ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم براساس قانون حرکت نکرد، گفت: دولت با توجه به تاخیر در ارسال لوایح، باید لایحه سه دوازدهم را برای سال ۹۵ پیشنهاد دهد.

زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد سرنوشت بودجه سال آینده، اظهار کرد: براساس قانون دولت موظف بود تا 15 آذر ماه لایحه بودجه 95 را به مجلس ارسال می‌کرد، و چون امسال سال آخر اجرای قانون برنامه پنجم است، با توجه به اینکه بودجه برش یک ساله از قانون برنامه پنجساله است، می بایست ابتدا لایحه برنامه ششم و بلافاصله لایحه بودجه را به مجلس می‌داد تا تصویب شود.

وی افزود: هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و با توجه به شرایط، قانون در این خصوص که دولت به دلایلی نتوانسته لایحه بودجه را در موعد مقرر ارائه کند، می‌گوید بایستی دولت ابتدا پیشنهاد بودجه سه دوازدهم را به مجلس ارائه دهد که در صورتی که مجلس نتواند در این فرصت باقی مانده، به بودجه رسیدگی کند، ابتدا بودجه سه دوازدهم را تصویب کرده تا به دولت ابلاغ شود و بعد کل بودجه را تصویب کند که امکان دارد به سال آینده موکول شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید لایحه برنامه ششم را زودتر از بودجه و قبل از 15آذر به مجلس ارائه می‌کرد، گفت: چون قانون برنامه سند بالادستی بودجه است بودجه سال 95 باید براساس اولویت‌های برنامه ششم نوشته و تصویب شود.

زمانیان دهکردی ادامه داد: اکنون نه برنامه‌ی پنج ساله و نه لایحه بودجه وجود دارد؛ یا باید یک سال دیگر برنامه پنجم تمدید شود و بودجه 95 براساس آن نوشته شود و یا اینکه ابتدا برنامه ششم توسعه و سپس بودجه تصویب شود، زیرا لازمه تصویب  بودجه، داشتن قانون برنامه است.

وی تصریح کرد: دولت باید بودجه سه دوازدهم را پیشنهاد دهد و قانون هم در این خصوص صراحت دارد و آیین نامه داخلی مجلس مشخص کرده که اگر دولت نتواند این اقدام را انجام دهد، بودجه سه دوازدهم  تصویب کند تا در این خصوص بتوانیم برای سال آینده تصمیم گیری کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه روز دوشنبه مجلس (دیروز) آقای ابوترابی‌فر به دولت تذکر داد که چون در زمان تعیین شده بودجه را به مجلس ارائه نداده، موظف است که لایحه و پیشنهاد سه دوازدهم را ارائه دهد و این براساس  قانون است.

زمانیان دهکردی تاکید کرد: بعید به نظر می‌رسد با توجه به انتخابات مجلس در اسفند ماه و زمان کم سه هفته‌ای بتوانیم بودجه و برنامه را تا پایان سال تصویب کنیم. دولت در خصوص ارائه لایحه برنامه ششم و بودجه 95 به قانون التزام نداشته است.

به گفته وی، از ابتدای سال موضوع برنامه ششم مطرح بود و دولت می‌بایست سر موقع لایحه برنامه ششم را ارائه می کرد، که این کار را انجام نداد و موضوع مهم این است که تا برنامه پنج ساله وجود نداشته باشد، بودجه مطرح نمی‌شود و نمی توان بودجه نوشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت اقدام درستی انجام نداده، زیرا به کشور آسیب وارد می‎کند و باعث خلل در اجرای پروژه‌ها می‌شود و دولت براساس قانون حرکت نکرده است.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا