دبیر انجمن فولاد تشریح کرد:

فولادهای چینی تا کی مهمان ایران هستند؟

فولادهای چینی تا کی مهمان ایران هستند؟

گروه صنایع معدنی >فولاد - کارشناسان به این نتیجه رسیدند که برای مقابله با سیاست دامپینگ باید ایران هم مانند بقیه کشورها تعرفه را بالا ببرد تا بتواند با چین مقابله کند.

به گزارش ماین نیوز، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد عنوان کرد: دامپینگ فولادهای چینی فقط در بازار فولاد ایران نیست بلکه به همه کشورها نیز سرایت کرده است.

رسول خلیفه ‌سلطانی بیان کرد: این دامپینگ به چند کشور خارجی هم رسیده است که البته این کشورها با این کشورها توانسته‌اند با این قمیت‌شکنی مقابله کردند.

او در خصوص اینکه تعرفه اعمال شده چقدر توانسته است از واردات جلوگیری کند نیز افزود: افزایش اعمال شده در تعرفه درصد ناچیزی بوده و می‌توان گفت 10 درصد به طور متوسط بوده که این عدد افزایش ناچیزی است.

خلیفه ‌سلطانی افزود: کشورهای خارجی برای مقابله با دامپینگ تعرفه خود را بالا بردند‌اند و توانستند با دامپینگ مقابله کنند اما در ایران تعرفه بالایی نیز وجود ندارد و تا زمانی که تعرفه بالا نرود این دامپینگ وجود خواهد داشت.

او در خصوص مشتریان ایرانی و استقبال مشتریان از فولاد چینی در بازار گفت: محصولات فولادی ایران بسیار مناسب‌ و باکیفیت‌ است اما به دلیل ارزان بودن قیمت محصولات فولادی چینی، ایرانی‌ها در این رکود اقتصادی و ناتوانی مالی از این محصولات خریداری کرده و استفاده می‌کنند اما این امر باعث شده است که فروشندگان و تولیدکنندگان ما دچار ضرر اقتصادی شوند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد برای مقابله با دامپیگ پیشنهاد داد: بقیه کشورهای دنیا در این یک‌ساله تعرفه خود را بالا بردند و با چین مقابله کردند. به نظر من بهتر است ما متوسط تعرفه آن کشورها را اعمال کنیم و بتوانیم با چین مقابله کنیم.

واردات محصولات فولادی چینی به ایران مدتی است که تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی را با ضرر اقتصادی روبه‌رو کرده است. کارشناسان بر این باور هستند که وجود این محصولات بی‌کیفیت با قیمت پایین در بازار ایران وجود دارد و به همین دلیل است که خریداران از این محصولات خریداری می‌کنند و این کاهش قیمت باعث شده است که این دامپینگ در بازار فولاد ایران ادامه‌دار باشد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا