روند نزولی قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین ادامه دارد

روند نزولی قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین ادامه دارد
با تداوم نگرانی‌ها در مورد تعطیلی کارخانه‌های فولادسازی چین که موجب عرضه مازاد سنگ‌آهن شده است، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین و سنگاپور به روند نزولی چند روز اخیر خود ادامه داد.


به گزارش رویترز، تقاضای ضعیف و اقدامات ضد آلودگی شدیدتر به عنوان تهدیدی برای اغلب کارخانه‌های بزرگ فولاد در استان هبی چین بوده است. هلن لائو تحلیلگر بازار فلزات در هنگ‌کنگ در این خصوص اعلام کرد که این موضوع موجب تعطیلی موقت یا دائم این کارخانه‌ها خواهد شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد، وی با اشاره به استرالیا و برزیل افزود: «از سوی دیگر، نشانه‌ای در کاهش تولید چشمگیر توسط معدنکاران سنگ‌آهن دیده نمی‌شود. آنها حتی صادرات خود به چین را افزایش داده‌اند.» 

هر تن سنگ‌آهن برای تحویل ماه می در بورس کالای دالیان با افتی 1.8 درصدی معادل 303 یوان (46 دلار) معامله شد. در بورس سنگاپور نیز سنگ آهن تحویل فوریه با کاهش 0.8 درصدی قیمت 37 دلار و 6 سنت برای هر تن به فروش رسید.

بر اساس این گزارش قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با لغزش 1.5 درصدی به 40 دلار و 90 سنت رسید.  در حالی که کارخانه‌های چینی در پاسخ به تقاضای کم به کاهش تولید روی آورده‌اند، با توجه به پیش‌بینی ادامه داشتن این روند پایین تقاضا،‌ معامله‌گران به جای خرید سهام به فکر فروش سهام خود با قیمت پایین‌تر هستند.   
 
بر اساس اطلاعات شرکت مشاوره مای‌استیل، موجود 5 محصول اصلی فولاد توسط معامله‌گران چینی در هشتم ژانویه به 8.56 میلیون تن رسید که کمترین سطح آن از فوریه 2009 بوده است. لائو اعلام کرد: «این موضوع نشان می‌دهد که میزان تقاضا در آینده همچنان کم خواهد بود.»

با وجود این، کاهش تولید نتوانسته موجب افزایش قیمت فولاد شود. هر تن میل‌گرد در بورس آتی شانگهای با کاهش قیمت معادل 1740 یوان معامله شد که کمترین سطح آن در دو هفته اخیر بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا