قائم مقام وزیر نفت:

تبدیل ایران به بازیگر کلیدی بازار جهانی انرژی

تبدیل ایران به بازیگر کلیدی بازار جهانی انرژی

قائم مقام وزیر نفت گفت:ایران در برنامه ششم به بازیگر کلیدی بازارجهانی انرژی تبدیل می شود و منابع فراوان نفت و گاز می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی،زمینه توسعه همکاری های بین المللی را فراهم کرده و جایگاه ایران را در بازار انرژی جهان تقویت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، سید کاظم وزیری هامانه در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی انرژی کیش افزود: شرایط پسا تحریم امکان افزایش تولید منابع هیدروکربوری با هدف ایجاد ثروت پایدار و شتاب بخشیدن به رشد همه جانبه کشور فراهم و آینده ای بسیار روشن برای کشور فراهم می سازد.

قائم مقام وزیر نفت افزود: ذخیره منابع انرژی و نیروی انسانی، نیروی محرک توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود و استفاده بهینه و هدفمند از توان بخش خصوصی فعال در عرصه نفت و گاز و تقویت ارتباط بخش های دولتی و خصوصی، تحقق رونق اقتصادی را تسهیل می کند.

وزیری هامانه اضافه کرد : ایران در شرایط پساتحریم می تواند با فعالیت بر محور اقتصاد مقاومتی و تقویت صنعت نفت ، مسیر توسعه را طی کند.

به گفته وی ، براساس سیاست های برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی محور تدوین برنامه ها است و نگرش ها نسبت به درآمدهای حاصل از نفت و
گاز باید تغییر کند.

قائم مقام وزیر نفت خاطرنشان ساخت : درآمدهای نفتی باید از محلی برای تامین بودجه عمومی به منابع سرمایه ای تبدیل شود و لازم است از طریق تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز، به رشد اقتصادی پایدار دست یافت .

وی گفت : وزارت نفت به منظور تحقق اهداف چشم انداز ، تاکید ویژه ای بر راهبرد اقتصاد مقاومتی داشته و برنامه های توسعه ای صنعت نفت با محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین می شود.

وزیری هامانه اظهار داشت : براساس اجرای اقتصاد مقاومتی و طرح خروج غیر تورمی از رکود و حمایت از ساخت داخل ، 10 گروه اصلی کالای پرمصرف صنعت نفت برای بومی سازی، انتخاب شده است.

قائم مقام وزیر نفت ضمن تاکید بر لزوم شناخت نقاط ضعف و قوت افزود: بررسی راهکارهای دستیابی ایران به جایگاه مطلوب در بازار انرژی بین المللی اهمیت بسزایی دارد.

وزیری هامانه گفت : ایران در برنامه ششم توسعه به بازیگر کلیدی بازار جهانی انرژی تبدیل خواهد شد و صنعت نفت می تواند به پیشبرد دیپلماسی اقتصادی و انرژی ایران و تضمین امنیت ملی کشور از طریق توسعه همکاری ها و تعاملات منطقه ای و بین المللی کمک کند.

بیژن زنگنه وزیر نفت به تازگی گفت: جمهوری اسلامی باید از فضای پسا تحریم برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ استفاده نماید و چنانچه کارها به درستی انجام شود، ایران قابلیت آن را دارد تا ظرف کمتر از 10 سال آینده به قدرت اول اقتصادی، فرهنگی و فناوری منطقه تبدیل شود.

دوازدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی کیش از روز گذشته (دوشنبه) آغاز به کار کرد و تا 24 دی ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود. در این نمایشگاه 160 شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی حضور دارند.
 

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا