در صورت نهایی شدن رایزنی ها برای انتشار گواهی مشارکت خودرو صورت می گیرد؛

تامین مالی ۲هزار میلیارد تومانی سایپا از طریق بورس کالا

تامین مالی ۲هزار میلیارد تومانی سایپا از طریق بورس کالا

در حالیکه براساس آخرین خبرها، مذاکرات بورس کالای ایران و شرکت خودروسازی سایپا برای تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی این شرکت از طریق انتشار گواهی مشارکت خودرو در جریان است، مدیر عامل کارگزاری باهنر مزایای این طرح را تشریح کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر عامل کارگزاری باهنر گفت: گواهی مشارکت یا همان حواله های خرید خودرو در تامین مالی تولید کنندگان نقش بسزایی دارد و به علاوه می تواند حاشیه ریسک تولید کنندگان را کاهش داده و دامنه قیمت را در بازار کاهش دهد.

محمود حسینی پور در خصوص مزیت انتشار حواله های خودرو در بورس کالا اظهارکرد: استفاده از ابزار های نوین می تواند به نقع تولید کنندگان بوده و به تبع آن رشد بازار سرمایه را به دنبال داشته باشد.

مدیر عامل کارگزاری باهنر  با اشاره به جزئیات حواله های خرید خودرو برای مشتریان تصریح کرد: حواله های خرید خودرو براساس ارزش های معینی فروخته می شود و خریداران با یک درصد مشخصی بهره وارد بازار می شوند که این شرایط می تواند جذابیت لازم را برای بازار ایجاد خواهد کرد که به نفع خریدار و فروشنده خواهد بود.

حسینی پور با بیان مزیت های تامین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به بانک اظهار کرد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه بهره کمتری نسبت به بانک داشته و به علاوه تامین مالی از طریق بازار سرمایه سقف و محدودیتی ندارد در حالی که بانک ها برای تامین مالی تولید کنندگان با محدودیت مواجه هستند و این امر موجب شده تا تامین مالی از طریق بازار سرمایه به نفع رشد و جذابیت بازار شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه هزینه کمتری نسبت به بانک ها برای تولید کنندگان دارد و در مجموع ایجاد این گونه حواله ها به نفع دو طرف معامله خواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا