نوسان طلا در مرز کانال جدید

نوسان طلا در مرز کانال جدید

در حالی که نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی چین و فشار روی بازار سهام همچنان طلا را به عنوان سرمایه مطمئن معرفی می‌کند، پس از دو روز کاهش قیمت، این فلز زرد در معاملات روز سه‌شنبه با رشد اندکی مواجه شد.

به گزارش رویترز، در حالی که سهام آسیا در نزدیکی پایین‌ترین سطح چهارسال اخیر خود باقی ماند و قیمت نفت به پایین‌ترین سطح 12 سال اخیر نزدیک شد، سرمایه‌گذاران در مورد از دست‌ دادن کنترل اقتصاد پکن بسیار مضطرب هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بر اساس این گزارش، امروز هر اونس طلا با رشدی 0.1 درصدی یکهزار و 95 دلار و 20 سنت معامله شد. بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد‌:‌ «‌از نظر من،‌ با توجه به بالارفتن نرخ بهره تا 1.5 درصد و قدرت دلار ، طلا تا سطح 950 دلاری سقوط خواهد کرد. با این حال، در این مقطع که بازارهای سهام چین با مشکل روبرو هستند و قیمت نفت هم بسیار پایین است، این فلز زرد همانند یک سرمایه‌ مطمئن عمل خواهد کرد.»

شاخص‌های اصلی بورس چین روز دوشنبه بیش از 5 درصد افت داشتند. قیمت نفت به پایین‌ترین سطح 12 سال اخیر خود رسیده است و نگرانی‌ها در مورد چین به قیمت کالاهای اساسی ضربه زده است.

دقیقا از آغاز سال 2016، بازارهای سهام چین با توجه به افت یوان و مداخله سنگین مقامات چینی با افت شدیدی مواجه شده‌اند. چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلای دنیا سالانه 1000 تن طلا مصرف می‌کند.

این فلز زرد اغلب به عنوان سرمایه‌ جایگزین در زمان عدم اطمینان مالی به حساب می‌آید. نگرانی‌ها در مورد اینکه افزایش نرخ بهره منجر به کاهش تقاضا برای طلا خواهد شد و دلار را تقویت می‌کند، مانع از رشد طلا شده است. فدرال‌رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش داد و اعلام کرد که در سال 2016 به افزایش نرخ بهره بیشتر اقدام خواهد کرد.

دنیس لاکهارت، رئیس فدرال‌رزرو آتلانتا اعلام کرد که برای افزایش نرخ بهره بعدی در ماه مارس، آمار تازه‌ تورم به اندازه کافی نیست. دارایی‌ها در بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افزایش 0.69 درصدی در روز جمعه مواجه شده بود.

قیمت نقره در جریان معاملات امروز با افت 0.1 درصدی به 13 دلار و 87 سنت به ازای هر اونس رسید در حالی که پلاتین و پالادیوم به ترتیب افتی 1.2 درصدی و 2.6 درصدی را تجربه کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا