عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تمدید یک ساله برنامه پنجم/لوایح بودجه سه‌شنبه آینده به مجلس می‌رود

تمدید یک ساله برنامه پنجم/لوایح بودجه سه‌شنبه آینده به مجلس می‌رود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تمدید برنامه پنجم برای سال آینده خبر داد و گفت:‌ بودجه سال ۹۵ چند دوازدهم تصویب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با فارس در خصوص چگونگی بررسی لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 کشور در مجلس اظهار داشت:‌علی‌القاعده باید دولت 6 ماه زودتر برنامه ششم را به مجلس ارائه می‌داد تا تصویب شود و بعد در چارچوب قانون برنامه لایحه بودجه سال 95، تصویب می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بودجه سالانه برشی یکساله از برنامه‌های توسعه‌ای است، گفت: متأسفانه لایحه بودجه و برنامه به موقع ارائه نشده است طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس دولت موظف است همزمان با تقدیم لایحه بودجه، بودجه چند دوازدهم را نیز به مجلس ارائه دهد و پس از آن بودجه چند دوازدهم به تصویب برسد و در نهایت بودجه سالانه مورد تأئید قرار گیرد.

مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی قانون برنامه پنجم برای سال 95 تمدید خواهد شد، تصریح کرد: احتمال رسیدگی و بررسی لوایح برنامه و بودجه وجود دارد اما بودجه دولت در سال آینده مقدم بر برنامه است به همین دلیل بودجه چند دوازدهم بر اساس برنامه پنجم تصویب خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه دو یا سه دوازدهم برای سال 95 تصویب خواهد شد، عنوان کرد: در صورتی که ظرف 2 ماه به نتیجه برسیم قطعاً دو دوازدهم و در غیر اینصورت سه دوازدهم تصویب خواهد شد.

این نماینده مجلس در مورد زمان ارائه لوایح برنامه ششم و بودجه 95 به مجلس گفت: به صورت رسمی چیزی اعلام نشده اما مسئولان غیر رسمی گفته‌اند سه‌شنبه هفته آینده لوایح به مجلس تقدیم می‌شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا