حوزه های همکاری ایران و آلمان از زبان وزیر صنعت و صدراعظم پیشین آلمان

حوزه های همکاری ایران و آلمان از زبان وزیر صنعت و صدراعظم پیشین آلمان

وزیر صنعت از توافق ایران و آلمان برای سرمایه گذاری های مشترک، همکاری های علمی و توسعه بازارها خبر داد. صدراعظم پیشین آلمان نیز طرح های زیربنایی، تولید کالا و خودروسازی را ازحوزه های ممکن برای سرمایه گذاری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده بعد از جلسه مشترک دیشب با صدراعظم پیشین آلمان و هیات اقتصادی آلمانی در جمع خبرنگاران گفت: با طرف آلمانی توافق شد در حوزه سرمایه گذاری های مشترک، همکاری های علمی و پژوهشی و توسعه بازارها ، همکاری های پایداری ایجاد شود.

وی افزود: مناسبات فرهنگی ایران و آلمان علاوه بر اینکه می تواند به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بیانجامد، منشایی برای همکاری های گسترده تر در آینده خواهد بود.در این میان  بخش اعظمی از صنایع داخلی به صورت تاریخی بر پایه فناوری های آلمانی شکل گرفته و در آینده می توان با سیاست جدید و مورد توافق دو طرف به این روال ادامه داد.

صدراعظم پیشین آلمان هم گفت: روابط آلمان با ایران  قدیمی ، سنتی و تاریخی بوده و می خواهیم این روابط را  ادامه و توسعه دهیم. به محض برداشته  شدن تحریم ها می توانیم آینده خوبی برای همکاریها داشته باشیم .

گرهارد شرودر گفت : شرکت های آلمانی بسیار علاقه مند هستند هم برای تجارت و به دست آوردن بازار ایران و هم برای سرمایه گذاری در این کشور به ایران بیایند. این سرمایه گذاری ها برای اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده ایرانی فرصت بسیار خوبی را فراهم خواهد کرد. طرح های زیربنایی ، تولید کالا و خودروسازی از جمله حوزه هایی است که می تواند  مورد سرمایه گذاری و همکاری های مشترک  قرار گیرد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا