معاون سازمان جنگل‌ها عنوان کرد

توسعه طرح‌های جنگل‌داری با مشارکت مردمی

توسعه طرح‌های جنگل‌داری با مشارکت مردمی

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با روشنگری و مشارکت مردم طرح های جنگلداری بر پایه مدیریت علمی در مناطق مختلف و از جمله استان گلستان قابل توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهزاد انگورج در نشست با شورای برنامه ریزی این اداره کل در گرگان اظهارکرد: امروز بخشی از توفیق نداشتن در اجرای طرح های جنگلداری به خاطر فقدان ارتباط مدیریت و مردم است و این مساله موجب فاصله گرفتن مردم شده است.

وی اضافه کرد: باید این جنبه که بین مدیریت خود و مردم اجتماع محور باشیم را تقویت کنیم و فراموش نشود که در مدیریت پایدار سه اصل اکولوژیک، اجتماعی و اقتصادی ضروری است.

انگورج به اولویت های سازمان جنگلها نیز اشاره کرد و گفت: اولویت کارها، حفاظت و حمایت از جنگل ها بوده و در این تلاش ها همکاری و داشتن برنامه مهم است.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت دریا و جنگل به منظور تقویت گردشگری تاکید کرد و افزود: باید جلوی افرادی که طمع ورزی به منابع طبیعی دارند، ایستادگی کنیم.

معاون جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: هم اینک جنگلداری در حالت انتقال است و از تک محصولی به سوی چند محصولی پیش می رویم.

وی با اشاره به اینکه واقعیت های اجرای طرح جنگلداری را باید برای مردم بازگو کنیم، اضافه کرد: 194هزار هکتار طرح جنگلداری در استان گلستان را باید با ارائه طرح و برون سپاری مدیریت اجرایی کرد.

انگورج با بیان نقاط قوت سازمان از جمله به قدرت تولید نقشه که رتبه سوم را پس از سازمان جغرافیای ارتش و سازمان نقشه برداری دارد، اشاره کرد و از همکاران با تجربه و قدیمی در این دستگاه خواست که دانش جنگلبانی خود را چه به صورت عملی و چه به صورت مکتوب با نگارش خاطرات به همکاران جوان انتقال دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت جنگل، مرتع و اجرای طرح های آبخیزداری در استان گفت: سال قبل در مجموع 2200 هکتار جنگل کاری و 2600 هکتار بوته کاری، بذرپاشی و کپه کاری در استان انجام شد.

ابوطالب قزلسفلو افزود: اگر چه اعتبارات مصوب سال قبل و امسال در این حوزه مطلوب است ولی تخصیص کافی نیست که امید داریم با اختصاص بموقع و به جا اجرای طرح ها محقق شود.

وی اضافه کرد: جا دارد تناسب اعتبارات سازمانی شکل بهتری به خود گیرد چرا که به عنوان نمونه در بحث اعتبارات حفاظت دچار مشکل هستیم در صورتی که در بحث گیاه پزشکی رشد چندبرابری داریم.

قزلسفلو همچنین خواستار افزایش اعتبارات مقابله با آتش سوزی ها شد و افزود: فشار اصلی کار بر دوش کارکنان منابع طبیعی است و ضرورت دارد اعتبار کافی برای بکارگیری مطلوب نیروها و تجهیزات در این حوزه فراهم شود.

به گزارش ایسنا، استان گلستان 452 هزار جنگل و حدود 900 هزار هکتار مرتع را در خود جای داده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا